2008-03-17, 17:04
Medlem
Jag vet att jag borde posta saker som rör vad oskuld_38 säger i hans tråd, men hans tråd fick mig å tänka. och jag tycker att den öppnar upp för en diskussion som förtjänar en egen plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Oskuld_38
Varför säger sig kvinnor vara för jämnställdhet, när de i praktiken upprätthåller könsmaktsordningen gen om att knulla alfahannar.

inre kvaliteer, my ass! , vi fula, feta ,fattiga , äckliga , värdelöxza män är det ingen som vill ga.
spelar fan ingen roll att man är så jävla empatsik att bara lust att spy ner sig, kräk går hemma i alla stugor , bara de är snygga, det är ur ett strikt evolutionärt perspektivt rationellt, vi troll skall avlas ur genpoolen.
Klappat på huvudet och behandlat som en idiot går bra, men när det kommer till kritan är uslingar losers som jag bara något lustigt att spotta och skratta åt,
Ge mig tre anledningar till bvarför jag inte skall kemiskt kasdtrera mig och jag skall smula dessa dina argument till pulver i en evifg fucking kvarn.

Quod licet jove, non licet bove
så sant , så sant som det är sagt,
Helt seriöst om någon av er skitstövlar vet huruvida möjligheten existerer att införskaff ovannämnda kemikalier skulle ett tips vara uppskattat.
Vad jag tror TS försöker säga är att varför ska kvinnor få det enklare i samhället bara för att de föddes till kvinnor? om det vore riktigt jämställt så borde ju alla ha lika förutsättningar. Det vill säga omegahannarna ska ha samma rättigheter som de så kallade alfahannarna.

detta är nåt som feministerna inte har tänkt på, de väljer att gå precis så långt med sitt jämställdhets tjafs så att det enbart ska innefatta kvinnor.

Men även mannen som startade den här tråden har ju fötts in i sin roll, borde inte han också på nåt sätt kompenseras? istället för att som kvinnorna få beröm för att klaga, så spottar folk på han. Till och med männen som postar i hans tråd driver med han, va e de för galenskap?

Vart ska man dra gränsen när det gäller jämställdhet? Ska vi gå så långt så vi tvingar alfahonor/alfahanar att ha sex med "lägre" människor? allt för att göra det så jämställt som möjligt givetvist. jag frågar då främst alla feminister här, eftersom det ju är ni som driver på jämställdheten.

Borde vi kanske rentutav forska för att försöka "nollställa" alla nyföddas genom både köns och begåvningsmässigt?

Inser ni vad ni håller på att starta här?

Vad vi kan vara påväg till får scenariot i boken "a brave new world" att blekna.
Citera
2008-03-17, 18:49
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
Borde vi kanske rentutav forska för att försöka "nollställa" alla nyföddas genom både köns och begåvningsmässigt?

Nu är jag ju varken "feminist" eller "antifeminist" fast lite över dett aundrar jag..
Hur skall man "nollställa" någon könsmässigt?

Genetiskt är det ganska omöjligt då det som skapar man är inte "bara" att det är en y-kromosom, det är lite mer avancerat än så. Y-Kromosomen har en gen som heter "SRY" om SRY-Genen är inaktiv (overksamm) så kommer det att bli en kvinna som bär könskromopsomupsättningen "XY" och hon blir infertil oxå på vägen.. Så det finns otroligt mycket forsdkning kring detta med "kön" och vad som skapar det bilogiska könet..

Sedan varför skall man nollställa alla begåvningsmässigt?
Vad vinner vi på detta i samhällsutvecklingen?
Nollställer man begåvningen så kan du fetglömma allt detta med forskning, vetenskap etc etc..Vi skulle stå kvar på exakt samma fläck och stampa som vi gör idag.. Sedan detta med begåvning är något som är mer "dynamiskt" och inte genetiskt ärftligt.. Två förståndshandikappade kan föda ett ett barn som kan å hög IQ och begåvning..

Citat:
Men även mannen som startade den här tråden har ju fötts in i sin roll, borde inte han också på nåt sätt kompenseras? istället för att som kvinnorna få beröm för att klaga, så
spottar folk på han. Till och med männen som postar i hans tråd driver med han, va e de för galenskap?

Sedan detta med att han har "fötts in i sin roll".. Nej man föds till en man respektive kvinna..
Man föds inte till en omegahane/omegahona.. Det ät att bekvämt skylla ifrån sig på "latmasken" över att inte ta tag i sin egna situation..
Alla människor har faktiskt samma förutsättningar till att ändra sig själv och sin situation. Något även feministerna själva missar på i mångt och mycket.
Att han har eventuellt dåligt självförtroende det kan jag säga rent ut.. Det är inget man "föds med"..
Det är inget heller som skall lastas på omgivningen och kvinnor för den saken skull att han har dåligt självförtroende och inte vill förstå att man kan vara en snäll shysst snubbe och vara en s.k alfahane samtidigt. Det går att kombinera alldeles utmärkt..

Nästan alla killar jag känner och kämpar för när det kommer till jämställdheten är snälla, shyssta, starka,stolta,begåvade, med högt IQ med framtidsdrömmar och visioner om livet och har modet och stoltheten att "våga vägra vara toffel ochh mes" och via auktioritet (ej misshandel psykiskt eller fysiskt) "slå näven i bordet och säga ifrån" när något är fel.
Dessa vet vad verklig jämställdhet innebär i praktiken och lever där efter med..
Dessa stolta män har modet att ställa höga krav på sin kvinna (gnälliga kvinnor är inget de vill ha m.a.o) och anser att individen går före "kön" och att man inte har några givna (sociala) roller i samhället bara för att man är man eller kvinna..
Berädd att lyssna och stötta henne i med och motgångar om hon är beredd att göra samma sak tillbaka. (Om inte så åker hon ut.) Det är inte lätt att leva med en sådan killar jag känner men det är belönande och givande i längden både i kärlek,vänskap och intellektuellt..
Att ge jämställdhet är att få jämställdhet, det är något dessa killar jag känner lever efter.. jag är lyckligt lottad som har en av dessa killar jag känner. Sedan 17 år tillbaka. Undra hur många femnister som hade orkat att leva ihop med en man som även vägrar att acceptera "man är inte född till offer bara för att man är en kvinna"..

Citat:
Detta är nåt som feministerna inte har tänkt på, de väljer att gå precis så långt med sitt jämställdhets tjafs så att det enbart ska innefatta kvinnor.

Detta kan jag hålla med i om mycket det skall inefattar på likafot bägge könen dock så håller jag inte med om att jämställdhet skal legitimera dåligt självförtroende s.k omegahanne och hävda att man föds i den rollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in