2008-03-17, 16:09
Medlem
Pinnocles avatar
Det hände något skumt för några nätter sedan som jag sitter och funderar på. Jag vaknade, mitt i natten och var helt skräckslagen. Hjärtat bankade och jag kallsvettades. Jag var inte paralyserad eller nått sånt.
Så jag tänkte att jag måste ha drömt en mardröm som jag inte kunde komma ihåg. Jag satte mig upp i sängen och tände lampan och försökte lugna ner mig. Efter ett tag hade jag lugnat ner mig och släckte lampan och lade mig ned för att sova.
Just när jag hade somnat om, vaknade jag upp igen. Samma känsla av skräck, hjärtat bankar. Jag satte mig upp, tände lampan, lugnade ner mig, släckte, lade mig och försökte somna om. Återigen - just när jag somnat, vaknar jag upp helt skräckslagen. Vad fan, tänkte jag. Håller jag på att bli galen?

Detta fortsatte fyra gånger. Sista gången satt jag uppe ganska länge, innan jag lade mig ner för att sova. Då funkade det.

Vad var det som hände? Har någon upplevt något liknande? Borde jag oroa mig?
Citera
2008-03-17, 22:16
Medlem
Tjohildas avatar
Ja det där känner jag igen. Vaknar också med panikattacker flera gånger per natt, precis som du beskriver. Cymbalta, hette medicinen som hjälptr mig mot den. Du kan ta låga doser benso, som stesolid, under inkörningsperioden som kan vara jobbig.
Citera
2008-03-19, 01:58
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnocle
Det hände något skumt för några nätter sedan som jag sitter och funderar på. Jag vaknade, mitt i natten och var helt skräckslagen. Hjärtat bankade och jag kallsvettades. Jag var inte paralyserad eller nått sånt.
Så jag tänkte att jag måste ha drömt en mardröm som jag inte kunde komma ihåg. Jag satte mig upp i sängen och tände lampan och försökte lugna ner mig. Efter ett tag hade jag lugnat ner mig och släckte lampan och lade mig ned för att sova.
Just när jag hade somnat om, vaknade jag upp igen. Samma känsla av skräck, hjärtat bankar. Jag satte mig upp, tände lampan, lugnade ner mig, släckte, lade mig och försökte somna om. Återigen - just när jag somnat, vaknar jag upp helt skräckslagen. Vad fan, tänkte jag. Håller jag på att bli galen?

Detta fortsatte fyra gånger. Sista gången satt jag uppe ganska länge, innan jag lade mig ner för att sova. Då funkade det.

Vad var det som hände? Har någon upplevt något liknande? Borde jag oroa mig?

Det du just känner när du sover är att du upplever det mellan 1 sekunds rum. Du kanske kör 1 timmes rum , men i själva verket så känns det som på rad i en olika serie. Känt detta själv några gånger. Drick mindre på veckorna,helst inget allt. Drick bara på helgerna. Försök köra ett system för sovandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in