Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-17, 15:51
  #1
Avstängd
Gothenburgs avatar
Min mick funkar inte i min dator har testat den på den andra datorn och där funkar den prima någon som vet vart felet kan ligga har kolla över allt om något är på "OFF" eller så men kan inte hitta något speciellt!..

Någon som har något förslag på vad jag ska kolla?
Citera
2008-03-17, 18:17
  #2
Avstängd
Gothenburgs avatar
Någon som har något förslag?
Citera
2008-03-17, 20:23
  #3
Medlem
FISKISCHs avatar
kollat volumkontrollen? välj att se "input", välj avancerade kontroller, gå in på avancerat under micken (som ska vara på max och inte i-bockad) sätt på mick boost.. testa nu. kanske funkar.

btw, spelar du cs? isf finns det ett ställe till att kolla.. men det gäller som sagt bara om du har cs installerat.
Citera
2008-03-17, 20:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
btw, spelar du cs? isf finns det ett ställe till att kolla.. men det gäller som sagt bara om du har cs installerat.

Hjälper ju knappast mer än för att konstatera att micken funkar/funkar inte. Och det vistte ju vi redan. Micken måste ju fungera i Windows först och främst.
Citera
2008-03-17, 21:51
  #5
Medlem
Har du korrekta drivrutiner installerade?
Citera
2008-03-17, 22:12
  #6
Medlem
TheCazes avatar
Om du har Vista så hade jag exakt samma problem.

Men det löste sig enkelt och snabbt efter att jag hade laddat ner drivrutinerna till midd moderkort för det, eftersom jag har ett intregerat ljudkort.

Testa gå in på din tillverkares hemsida och ladda ner drivrutiner.

Kan tillägga att jag måste göra detta varje gång efter att jag har formaterat om datorn men det löser sig alltid.
Citera
2008-03-17, 22:47
  #7
Avstängd
Gothenburgs avatar
Det sjuka var att mitt förra headset funkat bra hur länge som helst till en dag då jag trodde det gått sönder så jag ryckte av micken och sen testa jag en annan mick o den funka inte heller då fatta jag att jag sabbat micken helt i onödan..

Ska testa lite...
Citera
2008-03-18, 01:07
  #8
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen
Hjälper ju knappast mer än för att konstatera att micken funkar/funkar inte. Och det vistte ju vi redan. Micken måste ju fungera i Windows först och främst.


Det vet jag med. Men om man har cs installerat, så får man med ett program som ligger i program mappen. Där kan man ändra mick inställningar som är lite krångliga att komma åt från windows. har själv haft problem med detta för något år sen. Letade överallt men kunde inte fixa det. Men med det lilla programet så gick det åtgärda väldigt smidigt.
Citera
2008-03-18, 11:07
  #9
Avstängd
Gothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen
Hjälper ju knappast mer än för att konstatera att micken funkar/funkar inte. Och det vistte ju vi redan. Micken måste ju fungera i Windows först och främst.
Den funkar i andra datorn som har exakt samma OS från samma install skiva!?
Så det är inte micken det är fel på måste stängt av något eller liknande!...
Citera
2010-07-23, 23:05
  #10
Medlem
Mcnoodless avatar
Har samma problem med min acer(Vista) funkade till och från i ett tag sen la det av helt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback