2008-03-17, 13:19
Medlem
Man gör reklam för tilläggsförsäkringar om man skulle råka ut för en olycka eller sjukdom! Gå inte på denna bluff! Läs igenom det finstilta och man inser snabbt att den här typen av försäkringar täcker i stort sett ingenting som kan hända en i livet! Bluff och båg är ordet! Man har nog bara intäkter och naturligtvis inga försäkringsutbetalningar! Sådana här bolag är vanliga i USA men jag har inte sett företeelsen i Sverige förrän nu men det har säkert funnits i Sverige tidigare!
Citera
2008-03-17, 15:20
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Man gör reklam för tilläggsförsäkringar om man skulle råka ut för en olycka eller sjukdom! Gå inte på denna bluff! Läs igenom det finstilta och man inser snabbt att den här typen av försäkringar täcker i stort sett ingenting som kan hända en i livet! Bluff och båg är ordet! Man har nog bara intäkter och naturligtvis inga försäkringsutbetalningar! Sådana här bolag är vanliga i USA men jag har inte sett företeelsen i Sverige förrän nu men det har säkert funnits i Sverige tidigare!

Jag har faktiskt jobbat som försäljare hos ACE. Jag tycker personligen att systemet att använda telefonförsäljare för att sälja försäkringar är lite oseriöst. Plus att man får jobba för svältlön...

Däremot håller jag inte alls med dig om själva produkten. Det är tvärtom en mycket bra tilläggsförsäkring. Både den för barn och den för vuxna. Kan det vara så att du inte förstår själva syftet med en tilläggsförsäkring?

ACE betalar oxå ut i större utsträckning än andra bolag.

Sedan en sak till, menar du på allvar att du vanligtvis INTE läser försäkringsvillkoren? Om en försäkring täckte allt, hur mycket tror du då att den skulle kosta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in