2008-03-17, 12:08
Medlem
yeahgrrs avatar
Fick en hiskeligt god västerbottencreme serverad till en grillad entrecote på valdinos i Piteå får nåt år sen... minnet har stannat kvar... tänkte jag skulle göra slag i saken och hitta ett recept eller två att laborera utifrån... men fan vilket dåligt utfall....

det enda jag hittade var att blanda creme fraiche och riven västerbotten och salta och peppra.... men ska den kokas ihop?..

har inte hunnit testa än själv.... men har någon vänlig själ ett bra recept så tar jag gärna emot det innan experimenterandet i köket börjar....
Citera
2008-03-17, 12:28
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
Fick en hiskeligt god västerbottencreme serverad till en grillad entrecote på valdinos i Piteå får nåt år sen... minnet har stannat kvar... tänkte jag skulle göra slag i saken och hitta ett recept eller två att laborera utifrån... men fan vilket dåligt utfall....

det enda jag hittade var att blanda creme fraiche och riven västerbotten och salta och peppra.... men ska den kokas ihop?..

har inte hunnit testa än själv.... men har någon vänlig själ ett bra recept så tar jag gärna emot det innan experimenterandet i köket börjar....

Finriv osten, blanda med valfri mjölkprodukt beroende på tycke och smak. creme fraiche, kesella, turkisk yoghurt, hårdvispad grädde eller varför inte rumstempererat smör.
Citera
2008-03-18, 20:21
Bannlyst
Jag brukar göra mina med riven v-ost, nån typ av naturell färskost (Philladephia) och lite cremefresh så den inte blir allt för fast, sen krydda efter tycke.
Citera
2008-03-18, 22:44
Medlem
yeahgrrs avatar
har nu testat med creme fraiche och västerbotten.... blev riktigt bra... ska testa att addera philadelphia till det may the testing continue....
Citera
2008-03-19, 13:05
Medlem
Sconemans avatar
Kanske skulle funka med hemgjord färskost och Västerbotten? Värm en liter filmjölk litegrann, sila den genom ett kaffefilter och krydda med salt, västerbotten och ev nått mer som du gillar. Brukar vara lätt att få såna att smaka bra.
Ska nog fan testa själv. Det lät gott!

/ Sconeman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in