2010-09-14, 16:26
Medlem
Anderrssss avatar
JAg kan gärna fortsätta här. Många Fames har ju blivigt förstörda som Suzuki-rakan och Skyttebanan som dom rev. Det vi har nu är väl typ ARLA Fabriken osv?

Kom med förslag
Citera
2010-10-18, 22:02
Medlem
Anderrssss avatar
Bump!
Citera
2010-10-18, 22:23
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Bump!

Arlafabriken revs väll för länge sen. Ut o härja på stan med er istället för att stå och trycka i fames!
Citera
2010-10-19, 22:21
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad pack
Arlafabriken revs väll för länge sen. Ut o härja på stan med er istället för att stå och trycka i fames!

Nejdu Arla står än. Fock har de börjat riva lite i kanterna men det står fint och går att köra på fint.. Halva Crewet jag va med i torskade ganska hårt så har legat lågt som fan ett tag men blir sugen på en riktig jävla burner och det görs inga sådana på Järntorget
Citera
2010-10-19, 23:59
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Nejdu Arla står än. Fock har de börjat riva lite i kanterna men det står fint och går att köra på fint.. Halva Crewet jag va med i torskade ganska hårt så har legat lågt som fan ett tag men blir sugen på en riktig jävla burner och det görs inga sådana på Järntorget

Okej, det hade jag missat. Ska du lägga burners är det väll runt norra kyrkogården som gäller. Där kan man stå och pilla i lugn och ro om man väljer rätt spot. Undrar om inte jag känner dig...
Citera
2011-06-20, 19:48
Medlem
hur ser det ut i örebro nu förtiden? bor en bit utanför och är sällan inne i örebro, allt man ser är chs , horc (ssf) och cha.
Citera
2011-06-22, 23:11
Medlem
Matthoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denher
hur ser det ut i örebro nu förtiden? bor en bit utanför och är sällan inne i örebro, allt man ser är chs , horc (ssf) och cha.

Dom som är mest aktiva imo är som du sa Horc, SSF, SBH (som f.ö kör massvis med varandra) och CHA. CHS är väldigt passiva nu, dock har dom ju legat i hårt det märker man ju då det sitter en CHS tag vart fasen du än är och pieaces väldigt centralt. Även VSÄ och UTS syns ganska ofta till. Jag tycker det körs väldigt mycket tags och även en hel del väggar, tåg händer väl då och då men inte ofta det är några rull. Fames har ju i stort sett blivit rivna ett efter ett men självklart finns det bra ställen på. Men jag skulle vilja säga att ifall du ska leta graffiti ska du röra dig från Resecentrum mot Lillån, i den utkanten av stan är det packat med industri områden och avlägsna tunnlar osv där finns mycket!
Citera
2011-06-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthoo
Dom som är mest aktiva imo är som du sa Horc, SSF, SBH (som f.ö kör massvis med varandra) och CHA. CHS är väldigt passiva nu, dock har dom ju legat i hårt det märker man ju då det sitter en CHS tag vart fasen du än är och pieaces väldigt centralt. Även VSÄ och UTS syns ganska ofta till. Jag tycker det körs väldigt mycket tags och även en hel del väggar, tåg händer väl då och då men inte ofta det är några rull. Fames har ju i stort sett blivit rivna ett efter ett men självklart finns det bra ställen på. Men jag skulle vilja säga att ifall du ska leta graffiti ska du röra dig från Resecentrum mot Lillån, i den utkanten av stan är det packat med industri områden och avlägsna tunnlar osv där finns mycket!

resecentrum är jag på dagligen då jag jobbar i örebro så går av bussen där och tar bussen hem, tycker de rullar rätt mkt på regional tågen ändå , CHS tags ser man verkligen vart man än vrider o vänder på huvudet i storsett.
Citera
2011-06-26, 20:36
Medlem
Matthoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denher
resecentrum är jag på dagligen då jag jobbar i örebro så går av bussen där och tar bussen hem, tycker de rullar rätt mkt på regional tågen ändå , CHS tags ser man verkligen vart man än vrider o vänder på huvudet i storsett.

Jo visst rullar det en hel del. Det gäller ju bara att välja tidpunkt att "leta" efter rull
Är man där tidigt en morgon är det ju nästan garanterat att se ett. Ja CHS har inte legat på latsidan, sen har dom ju haft några år på sig. Sen målas det nog en del i den sista delen/huset som tillhörde Arla fabriken som rivits. Inte vart inne där själv då jag aldrig haft tid men ska nog kolla in det snart.
Men utsidan är välutsmyckad i alla fall så antar att insidan är ännu bättre
Citera
2011-07-20, 13:56
Medlem
Matthoos avatar
Då kanske man får vara på alerten när man ger sig ut i varbergaskogen i framtiden..
http://www.orebro.se/10598.html
Citera
2011-07-20, 15:53
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthoo
Då kanske man får vara på alerten när man ger sig ut i varbergaskogen i framtiden..
http://www.orebro.se/10598.html

Citat:
Klottret visar dock tecken på att området blivit ett tillhåll för ungdomar
Man tycker ju att någon som håller på men informationsdesign borde ha en bättre syn på kladd... Skulle gott och väl kunna få in famet (antar att det är ett fame eftersom det hamnade i denna tråden) på ett bra sätt i "barnslingan". Dock verkar det ju som att det bara är ett förslag, om ens ett förslag.
Citera
2011-07-21, 16:38
Medlem
Matthoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoshameToday
ska väll finnas ett vid rusta om jag inte missminner mej
Såhär några år senare, det har varit buffat ett tag och lokalerna är numera öppna för uthyrning, men man kan nog få stå och pilla där ett bra tag inte en själ där på nätterna. Men blir nog buffat rätt fort.

Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Man tycker ju att någon som håller på men informationsdesign borde ha en bättre syn på kladd... Skulle gott och väl kunna få in famet (antar att det är ett fame eftersom det hamnade i denna tråden) på ett bra sätt i "barnslingan". Dock verkar det ju som att det bara är ett förslag, om ens ett förslag.

Man skulle säkert kunna påverka barnen på ett mycket positivt sätt om man nu var ute efter det, inget tvivel om det. Många hade säkert blivit jätte faschinerade, mjo det är väl någorlunda fame i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in