2008-03-16, 21:05
Medlem
CosMoes avatar
Hej och välkommen till min tråd som ikväll ska handla om hur man snabbast får bort en svullnad. Nej men skämt och sido, jag skulle uppskatta om någon kunde ge lite fungerande tips på hur man gör.

Fick en rejäl smocka på kinden igår natt, tanden gick igenom kinden så nu några timmar efter händelsen så ser jag ut som en förväxt hamster i nyllet plus det lilla hållet som grädden på mosen.

Dte är först och främst svullnaden jag vill å bort, såret läker. Svullnaden går säkert ner sig om ett tag också. men grejen är att jag ska träffa min nya svärmor för första gången imorgon kväll så help me out flashback!
Citera
2008-03-16, 21:07
Medlem
På den tiden lär du nog inte få ner svullnaden E de inte bättre om hon lär känna dit "riktiga jag" om du e e ute på stan och bråkar?

Lite kyla på svullnaden kan ju kanske hjälpa lite.. dock med en handduk eller så emellan...
Citera
2008-03-16, 22:43
Medlem
CosMoes avatar
Hahah, äh för sjutton, man vill ju ge henne ett så gott första intryck som möjligt. nu liknar jag mer elefantmannen eller någon annan tvivelaktig skönhet. Men jag tror nog jag har en sån där plastgrej som man fyller på med vatten liggandes i frysen, det ska testas!
Citera
2008-03-17, 20:43
Medlem
VODKA......en bit lakan eller handuk doppad i sprit, lägg detta mot svullnaden och linda med gladpack.
kanske lite svårt i fejset men det är otroligt mot svullnad, det ökar microcirkulationen och det tar ner svullnaden over natten!!!!
\\
Citera
2011-02-05, 22:37
Bannlyst
BUMP! snor tråden lite.
Jag var och tog bort min visdomstand igår, och när jag vaknade upp idag hade jag en svullnad stor som om jag hade en halv pingisboll utanpå kinden.
Detta har läkare informerat om men jag är ganska angelägen om att få bort det innan måndag.
Hur får jag snabbast bort svullnaden? Snabba svar så jag kan skrida till verket redan kväll tack !
Citera
2011-02-05, 22:40
Bannlyst
skulle det passa sig mer att starta en ny tråd kanske? eftersom att denna är två år gammal och inte ens syns på nya trådar...
Om jag inte får nåt svar innan 11 tror jag nog att jag skapar en ny tråd...
Senast redigerad av Moggerblack 2011-02-05 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in