2008-03-16, 20:49
Medlem
jansson_s avatar
tjaa jag har en Acer Aspire 3651LCi och jag tänkte att jag ville instalera vista på den.. MEN det finns ju så jag trycker alt+f10 när den startas så jag får fram så jag kan instalera om hela datorn.så jag skulle om det gick kunna instalera vista men ha dom acer sakerna kvar. finns det nått altenativ att göra?? har testat WM vare men jag vill ha så att hela datan startar på vista.. skulle va glad om nån hjälpte mej
Citera
2008-03-16, 20:54
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansson_
tjaa jag har en Acer Aspire 3651LCi och jag tänkte att jag ville instalera vista på den.. MEN det finns ju så jag trycker alt+f10 när den startas så jag får fram så jag kan instalera om hela datorn.så jag skulle om det gick kunna instalera vista men ha dom acer sakerna kvar. finns det nått altenativ att göra?? har testat WM vare men jag vill ha så att hela datan startar på vista.. skulle va glad om nån hjälpte mej

Är det programmen du vill ha kvar? Har du ingen skiva?

Annars är det väl bara att du skickar över programmen på en extern hårddisk/mp3/usbminne..
Citera
2008-03-16, 21:07
Medlem
jansson_s avatar
nej jag fick datan och då var det bara att starta och trycka sig igenom det dära som kommer upp när man startar den första gången och sen funka den. men den har typ "förinstalerat" backup win xp. och då kommer nog den försvinna. nån som har en ide?
Senast redigerad av jansson_ 2008-03-16 kl. 21:28.
Citera
2008-03-17, 07:46
Medlem
jansson_s avatar
men jag har en vista skiva men ingen xp skiva för det fick jag ingen
Citera
2008-03-17, 11:49
Medlem
merlin2s avatar
enklaste för dig vore att göra en image av hela hårddisken med hjälp av acronis trueimage till en dvd eller extern hårddisk.

sedan blåser du hela hårddisken och installera vista, rent och snyggt.
vill du sedan återställa xp eller whatever så in med din dvd eller hårddisk och återställ den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in