• 2
  • 3
2008-03-17, 14:19
Medlem
C M Burnss avatar
Jag hade valt att bota alla sjukdomar. Inte av någon ädel anledning utan enbart för att det hade varit spännande att se hur utvecklingen i världen hade blivit utan sjukdomar. Världens befolkning hade ju stigit i en extremt rasande takt, likaså hade antalet övriga däggdjur, insekter, fåglar, fiskar, kräldjur och groddjur också ökat. Det hade blivit trångt.
Citera
2008-03-17, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Jag hade valt att bota alla sjukdomar. Inte av någon ädel anledning utan enbart för att det hade varit spännande att se hur utvecklingen i världen hade blivit utan sjukdomar. Världens befolkning hade ju stigit i en extremt rasande takt, likaså hade antalet övriga däggdjur, insekter, fåglar, fiskar, kräldjur och groddjur också ökat. Det hade blivit trångt.
Fuck shit tänk om världen övertas av icke sjuka myror
Citera
2008-03-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Så du menar att länder som mest minskat befolkningsökningen gjort det genom att tillåta sjukdommar härja fritt.

Nej, men många innan mig i tråden har sagt att de inte vill stoppa sjukdomarna för att det skulle bli en enorm befolkningsexplosion. Jag menar då att det borde gå att komma fram till ett bättre system för att förhindra det än att låta slumpmässigt smittade personer dö i olika sjukdomar.
Citera
2008-03-20, 14:51
Medlem
mongomongols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Så du menar att länder som mest minskat befolkningsökningen gjort det genom att tillåta sjukdommar härja fritt.

skulle inte förvåna mig om ngn redan sitter på botemedlet för aids ellre cancer.
Citera
2008-03-20, 23:40
Medlem
jag ser överbefolkningen som ett större hot än klimatförändringar
Citera
2008-03-21, 00:58
Medlem
ankuss avatar
Felpost.
Citera
2008-04-20, 21:22
Medlem
Lord Ralphs avatar
Överbefolkning har mycket att göra med klimatförändringar.
Citera
2008-04-20, 21:53
Medlem
Bra fråga

Vad vinner man på?
jag vet inte vad som är de bästa svaret, men vad jag kan räkna ut så borde det bli såhär
1. Jag botar alla sjuka, vilket innebär på en längre sikt att svälten och växthuseffekten kommer öka något enormt med tanke på alla de hundra tusentals människor som inte kommer dö varje år av olika sjukdomar.

2. Jag skiter i att bota alla och håller kvar den "balansen" som existerar idag, och förlänger den tragiska sanningen av en extremt fattig och misär värld. samtidigt som jag riskerar att en epidemi kommer skada "balansen".

vad som väger högst av dessa två vet jag inte.

Jag vågar inte svara på om det skulle vara rätt att välja svar 1. om någon i min familj blir sjuk. Det är beroende på av vad som är det bästa svaret, vilket jag inte vet, med tanke på att ett av svaren kommer rädda flera personer. T.ex. om svar 2. räddar fler så kan jag moraliskt inte välja svar 1 för min mammas skull med tanke på hur många som kommer dö på grund av mig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in