2010-03-18, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Fast det är saker jag stör mig på i uppdragen så är det historieförfalskningen som förekommer. Vi har som exempel på det Saladins campaign där alla har gevär och kanoner, vilka inte fanns på 1100-talet.
Liknande exempel återfinns även i El Cid där man har massa gevär och kanoner vilka inte heller fanns på den tiden. Det är något jag inte gillar i spelet att man inte kan hålla det historiskt korrekt på såna uppenbara punkter och samtidigt finns en singlemission i Conquerors där man spelar Turkiet men då finns inte Janisary med hänvisning till att det utspelas före krutet blev upptäckt. Hur kommer det sig att man har flera banor som innehåller krut o dunder långt innan det användes i krig medan en bana inte har det med hänvisning till historien?
Sen är det massvis från castleage som redan fanns under perioden som föreställer darkage i spelet. Lite rörigt när dom har lösa begrepp när dom istället kunde haft åldrarna Dark Age > Middle Age > Renaisance istället och gjort varje lite bredare istället
Liknande exempel återfinns även i El Cid där man har massa gevär och kanoner vilka inte heller fanns på den tiden. Det är något jag inte gillar i spelet att man inte kan hålla det historiskt korrekt på såna uppenbara punkter och samtidigt finns en singlemission i Conquerors där man spelar Turkiet men då finns inte Janisary med hänvisning till att det utspelas före krutet blev upptäckt. Hur kommer det sig att man har flera banor som innehåller krut o dunder långt innan det användes i krig medan en bana inte har det med hänvisning till historien?
Sen är det massvis från castleage som redan fanns under perioden som föreställer darkage i spelet. Lite rörigt när dom har lösa begrepp när dom istället kunde haft åldrarna Dark Age > Middle Age > Renaisance istället och gjort varje lite bredare istället
de historiska uppdragen är sannerligen intressanta att spela. dock har ju esemble studios inte lagt ner för mkt avancerat med tid och de olika militärgubbarna. dark age ska ju föreställa 400 talet eller så. feudal age ska vara feodal tiden..alltså omkring 600-800 ekr. sen castle age är väldigt stort tids spann från typ 800 till 13 ekr. imperial age är 1350-ca 1500. de kunde kanske gjort i uppdragen att inte havissa gubbar även om den åldern har dem i spelet. som att tex under attilas campigan inte tillåta imperial age och de borde kunna visserligen tillåta castle age för de fanns ju gubbar från den tiden som katapulter osv som fanns även under den tiden. men bara att förbjuda vissa gubbar pga de historiska felmarginalerna. men i helhet är ju spelet grymt! sitter och dreglar när de berättar historien om fredrick barbarossa och gengish kahn!
edit: samtidigt finns de ju gubbar eller saker under imperial age som redan fanns under 1300 talets castle age. tex trebucheten,cavalier och kanske paladin