2009-02-19, 10:38
Citat:
Ursprungligen postat av Sciz
jag är lätt på att lira lite Age of Empires 2 nån gång. Mitt favoritspel någonsin tror jag, har spelat det så mycket att man skäms över sitt bortslösade liv :P

Har spelat ganska mycket online på msn gaming zone först innan det lades ner, sen gamepark och nu på IGZones.

Fast jag har lagt av så många gånger att jag inte kan räkna antalet för att sedan börja spela på nytt några månader senare.

Just nu letar jag efter en Age of Empires 2: Age of Kings version some inte är patchad. Jag köpte Goldversionen tillsammans med expansionen, och den är patchad redan ur CD:n, och jag skaffade några AoK recorded games från MFO's Top 10 lista över bästa AoK recorded games nånsin, men alla de är spelade utan 2.0a patchen, så jag kan inte se dem.

De finns en fix för att spela utan patchen men den funkar inte för goldversionen. Om det är nån som har AoK och vet att den inte är patchad, så skulle jag var tacksam om ni kunde ladda upp den eller nåt.

Men det är The Conquerors jag alltid spelat, försökte spela AoK mot en polare några dagar sen, kändes så utdaterat att det knappast gick :P

Men jag ska i alla fall hålla koll på denna tråd och hoppas att jag kan vara med på några matcher då och då, hade varit kul att spela med svenskar för en gångs skull
Prova att ändra namn på filmerna och lägg till 2.0a i slutet.
Citera
2009-02-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Prova att ändra namn på filmerna och lägg till 2.0a i slutet.

Nej det funkar inte, när man försöker ladda inspelingarna från saved games menyn med 2.0a så står det "wrong .exe or .dat file", man måste ha 2.0 (alltså utan patchen) för att få det att funka tyvärr.

Jag tror jag klarat mig mot 7 datorer på hardest också... Det var länge sedan jag spelade mot datorer i och för sig mendet ända man behöver egentligen är en lätt inmurad bana, typ Black Forest, så att datorn inte kommer för snabbt eftersom datorn på hardest fuskar sjukt mycket, de får mycket mer resources.

Sen är det bara att booma upp till imperial age och ha massor av siege onagers och heavy scorpions tillsammans med typ halberdiers som vaktar dem. Celts skulle funka bra för detta eftersom deras siege weapons är riktigt bra.

Ska testa det efter skidloppet är slut tror jag.
Citera
2009-02-19, 15:14
Citat:
Nej det funkar inte, när man försöker ladda inspelingarna från saved games menyn med 2.0a så står det "wrong .exe or .dat file", man måste ha 2.0 (alltså utan patchen) för att få det att funka tyvärr.
Oj då, skrev fel. Ändra namn till 2.0 i slutet.
Citera
2009-02-19, 15:47
Medlem
gött är det, lyckades vinna efter 3:20

var ganska nära att lägga av ett tag, trodde att det inte skulle gå men jag fortsatte och lyckades ändå.

Körde med celts som sagt, största problemet var att guldet försvann snabbt efter ett tag och jag hade inga relics nära mig, men lyckades sno en först, sen hittade jag en avskuren med resten av kartan på grund av skog, men tog bort skogen med en siege onager. Sen snodde jag två till, och därefter var det ganska lugnt.

Men det var svårare än jag trodde ska jag säga.

Kan ladda upp inspelningen om ni vill.
Citera
2009-02-19, 16:58
Medlem
Spel Ikväll, Tack!
Citera
2009-02-19, 21:58
Medlem
Tja

Tjena jag och en till håller på att köra age of empire 2 skit mkt nu alltså vi letar efter mer som vill joina oss att köra..Genom hamchi alltså ge mig mail adress så kanske vi kan se vad vi kan lösa
Citera
2009-02-19, 22:10
Medlem
Citat:
gött är det, lyckades vinna efter 3:20

var ganska nära att lägga av ett tag, trodde att det inte skulle gå men jag fortsatte och lyckades ändå.

Körde med celts som sagt, största problemet var att guldet försvann snabbt efter ett tag och jag hade inga relics nära mig, men lyckades sno en först, sen hittade jag en avskuren med resten av kartan på grund av skog, men tog bort skogen med en siege onager. Sen snodde jag två till, och därefter var det ganska lugnt.

Men det var svårare än jag trodde ska jag säga.

Kan ladda upp inspelningen om ni vill.

Mot sju datorer på hardest?
Citera
2009-02-19, 22:33
Medlem
Provade The Conqueros nu en vanlig match, lyckades slå 3 datorer på hardest iaf men jag märkte ingen skillnad från Age of Kings(kanske för att jag inte spelat på länge) =P nån som vill lira ikväll? Så tråkigt att möta datorer klarar man dom första anstormningarna så vet man ju att man kommer vinna bara en tidsfråga =P
Citera
2009-02-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippeh
Provade The Conqueros nu en vanlig match, lyckades slå 3 datorer på hardest iaf men jag märkte ingen skillnad från Age of Kings(kanske för att jag inte spelat på länge) =P nån som vill lira ikväll? Så tråkigt att möta datorer klarar man dom första anstormningarna så vet man ju att man kommer vinna bara en tidsfråga =P

Någon har blockat portarna så jag kan inte använda mitt Hamachi, annars hade jag kört. Någon som vet hur man kan komma förbi dem?
Citera
2009-02-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Någon har blockat portarna så jag kan inte använda mitt Hamachi, annars hade jag kört. Någon som vet hur man kan komma förbi dem?

Okej : S spela direkt genom IP-nummer då?
Citera
2009-02-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Mot sju datorer på hardest?

ja

bara murade en sida stenhårt och körde igenom datorn på andra.
Citera
2009-02-20, 00:54
Medlem
Citat:
ja

bara murade en sida stenhårt och körde igenom datorn på andra.

Men lol, du får ju börja på Dark Age

IRT Ovan

Hur kör man genom IP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in