2013-05-06, 13:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Bybor, fint namn på arbetarna

Hursom, redan av denna innehållslösa beskrivning märker man att din teknik inte är "optimal" som du nämnde. Att plocka bär är det minst effektiva sättet att samla på sig mat, börja med att slakta fåren och sedan skjuta ner ett vildsvin.

Dessutom skall du bygga "bybor" oavbrutet ända tills du kan köpa dej till feudal age.
Det står ju villager och det betyder bybo på Svenska. Slakta fåren gör jag också. Jag samlar alla fåren vid bären och sprutar ut bybor.
Citera
2013-05-06, 15:22
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det står ju villager och det betyder bybo på Svenska. Slakta fåren gör jag också. Jag samlar alla fåren vid bären och sprutar ut bybor.

Sant.
Samla fåren i ditt TC istället så slipper du transportsträckan mellan fåren och väderkvarnen. Det är de små detaljerna som skiljer de bra från de mindre bra
Citera
2013-05-06, 15:24
Medlem
Swingpjattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Sant.
Samla fåren i ditt TC istället så slipper du transportsträckan mellan fåren och väderkvarnen. Det är de små detaljerna som skiljer de bra från de mindre bra

It's all about micromanaging!
Citera
2013-05-06, 15:27
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingpjatten
It's all about micromanaging!

Helt klart ett värdigt första inlägg
Citera
2013-05-06, 21:01
Medlem
DaGirafts avatar
Citat:

Och därefter gör du? Vid vilken minut går du feudal age? Hur många bönder har du då? Vad har du satt dem på? Vad planerar du att göra när du nått feudal; rusha i feudal, rusha i castle, booma?

En bra spelare kan slå 7 dåliga i Age of empires 2, inga problem.

Till alla er som likt Carl-ann von s inte riktigt har koll på hur man ska göra builds osv. så råder jag er att spana in denna sidan, och lära er alla de vanligaste buildsen som finns:

http://www.salamyhkaiset.org/aoe2/
http://www.wikihow.com/Make-Your-Eco...e-of-Empires-2
Citera
2013-05-06, 22:41
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGiraft
Och därefter gör du? Vid vilken minut går du feudal age? Hur många bönder har du då? Vad har du satt dem på? Vad planerar du att göra när du nått feudal; rusha i feudal, rusha i castle, booma?

En bra spelare kan slå 7 dåliga i Age of empires 2, inga problem.

Till alla er som likt Carl-ann von s inte riktigt har koll på hur man ska göra builds osv. så råder jag er att spana in denna sidan, och lära er alla de vanligaste buildsen som finns:

http://www.salamyhkaiset.org/aoe2/
http://www.wikihow.com/Make-Your-Eco...e-of-Empires-2
Jag får erkänna att jag inte riktigt vet vad man skall göra därefter. Det blir lite "så eller nej, kanske så, hmm". Jag är allmänt virrig. Det är i början som jag brukar hänga med dom andra men sedan kör dom flesta ifrån.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2013-05-06 kl. 22:43.
Citera
2013-05-07, 06:46
Medlem
Citat:
Jag får erkänna att jag inte riktigt vet vad man skall göra därefter. Det blir lite "så eller nej, kanske så, hmm". Jag är allmänt virrig. Det är i början som jag brukar hänga med dom andra men sedan kör dom flesta ifrån.

Du får inte glömma att många spelare där ute är gamla proffs, dom kan spelet typ utantill. När jag hör ditt resonemang förstår jag att det i dina ögon ser ut som fusk...

Recorda matcherna du spelar annars och se hur dom gör, skriv i lobbynamnet no pros, om du inte känner dig redo osv.

Vet inte ifall jag gillar guiderna DaGiraf nämde ovan, men det är ifall ett steg i rätt riktning
Senast redigerad av ccchector 2013-05-07 kl. 06:50.
Citera
2013-05-07, 11:36
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccchector
Du får inte glömma att många spelare där ute är gamla proffs, dom kan spelet typ utantill. När jag hör ditt resonemang förstår jag att det i dina ögon ser ut som fusk...

Recorda matcherna du spelar annars och se hur dom gör, skriv i lobbynamnet no pros, om du inte känner dig redo osv.

Vet inte ifall jag gillar guiderna DaGiraf nämde ovan, men det är ifall ett steg i rätt riktning
Bra idé att spela in matcherna! Jag skriver att jag är noob men ändå så kommer det in proffs.
Citera
2013-05-09, 12:23
Medlem
DaGirafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccchector

Var brister de menar du? Länka gärna bättre källor.

Carl-Ann von s: Jag ska försöka leta fram lite replays av promatcher med världens bästa spelare, där kan du lära dig riktigt mycket!
Citera
2013-05-09, 13:52
Medlem
Mitander1234s avatar
Vi är några polare som har använt gameranger för att simulera ett lan-game på det klassiska AOE2, kan alla hosta lösenordsskyddade servrar i steam i HD-versionen? Vi undviker helst matchmaking då vi vill spela själva inledningsvis. Om man kan det så blir det ett givet inköp!
Citera
2013-05-09, 14:06
Medlem
Disco.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitander1234
Vi är några polare som har använt gameranger för att simulera ett lan-game på det klassiska AOE2, kan alla hosta lösenordsskyddade servrar i steam i HD-versionen? Vi undviker helst matchmaking då vi vill spela själva inledningsvis. Om man kan det så blir det ett givet inköp!

ja, du kan hosta privata servrar där du måste bjuda in dom som vill spela och servrar som bara vänner ser, men det är inget som jag har testat för jag har inga vänner.
Citera
2013-05-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGiraft
Var brister de menar du? Länka gärna bättre källor.

Carl-Ann von s: Jag ska försöka leta fram lite replays av promatcher med världens bästa spelare, där kan du lära dig riktigt mycket!

Så fort du har en färdig build så har du en svaghet... för att förklara så enkelt jag kan så är det exempelvis loom... Spelar du blackforest kanske loom är bra tidigt för en "high wall"
Spelar du islands behöver du kanske inte loom alls...

Är boarsen nära kan du vänta med loom... Är boars långt borta måste man göra den snabbt

Samma gäller antalet bönder, antalet bönder på trä osv. Därför måste du se guides som hjälp och inte satta builds..

Det vara några builds i dina länkar där man säger gå till feudalage med 30 bönder, men då är jag redan i din bas och börjat döda bönder...

Jag har inga källor att länka till, bara mitt minne av spelet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in