2013-04-09, 20:19
Medlem
Hur är lagget? fortfrande ospelbart online?

EDIT: Hur funkar det med moddarna? Kan man bara spela med(mot folk som är exakt samma moddar installerade?
Senast redigerad av xeilon 2013-04-09 kl. 21:02.
Citera
2013-04-09, 22:16
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
För jag vill att man ska kunna gå över lite hur som. Jag gillar rävspel.

Då kommer ju AI också räva
Citera
2013-04-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Då kommer ju AI också räva

Självfallet, men kan ingen berätta hur fan man gör istället ?
Citera
2013-04-09, 22:50
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Självfallet, men kan ingen berätta hur fan man gör istället ?
Hittade något som kanske kan hjälpa.
Kod:
Also, if you're playing a multiplayer game with a friend and you want to do an 8-player free for all with a bunch of computer players, you can choose the "last man standing" victory condition.

This makes it so any allies will eventually have to turn on each other to win, so the computer players don't even bother teaming up in the first place.
Citera
2013-04-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Kod:
Also, if you're playing a multiplayer game with a friend and you want to do an 8-player free for all with a bunch of computer players, you can choose the "last man standing" victory condition.

This makes it so any allies will eventually have to turn on each other to win, so the computer players don't even bother teaming up in the first place.

Jaa, får pröva!
Citera
2013-04-09, 23:10
Medlem
Citat:
Jaa, får pröva!

Men det löser ju inte frågan: Hur gör jag datorer till MIN allierad ?
Citera
2013-04-10, 17:15
Medlem
LilAardbeis avatar
Citat:

De ber dig att ändra till Neutral och "hör sedan av sig" om att du ska ge den ett antal 100 (ofta 500) av ett par eller alla resurser, och blir då allierade med dig. Vad jag vet kan du inte trigga detta att hända själv.

Ska du köra ordentliga rävspel, så kör online. Kör du med polare osv som har bra uppkoppling så blir det nästan ingen delay alls. Svårare blir det också.
Citera
2013-04-10, 19:17
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:

Du kodar din egna AI.

Då kan du även göra som i "Rise of Rome", dvs, bryter du alliansen med honom så reagerar han omedelbart genom att göra densamma med dig. Du kan själva bestämma hur aktiv du vill att AI:n ska vara med att ändra Diplomacy.

Med hjälp av triggers, speciellt "AI Signal" kan man få AI:n att bytta en Wonder efter en viss signal (används exempelvis i 3e scenariot av "Djinghis Khan" där spelare Gul river 9 stycken Blacksmith's och bygger en Wonder på stället).

Lär dig koda egna AI:s. Du kan göra mycket saker, som att få dom att bygga Yurts, Palisades och Outposts. Själv gjorde jag så att den byggde slott över hela kartan tills spelet laggade sönder.
Citera
2013-04-11, 09:50
Medlem
Hej hallå där mina kära AOE2-spelande vänner.

Jag är en av dom där som spelade med fb:arna från slutet av 2008 och fram till början av 2010, från och till ungefär. När jag såg lanseringen av AoE2-HD väcktes givetvis ett intresse av att spela lite och se hur det känns. På den tiden hade vi i alla fall ett hamachirum där vi samordnade matcherna på helgerna, och det var mycket populärt. Ett tag var vi en bra bit över 20 personer, och det var inte alls svårt att få ihop folk till 4vs4-games. Den flesta kontakten gick genom TS, alltså butcher, men han verkar vara avstängd, och många av de gamla profilerna verkar vara borta.

Därför tänkte jag att jag nu kan agera spelsamordnare och försöka dra ihop folk till lite gammalt hederlig FB-lir. Alla som är intresserade kan skicka PM till mig så ska jag sammanställa en lista och se om vi kan få ihop lite bonkatjonk till helgen.

Kan även tillägga att jag testspelade lite igår och jag hade stora problem med att joina games. Det fanns ingen geografisk uppdelning på hostsen, och pingsen kunde väldigt många gånger vara missvisande gentemot lagget som faktiskt uppstod. När jag själv hostade (med namnet 2vs2 swehost random land map) och enbart fick in folk från norden + eventuellt Tyskland så var servrarna i princip laggfria. Spelade 5 games igår, och alla uppvisade samma beteende. Får jag tid ska jag pröva på 3vs3 idag och se om det laggar.

Låt oss nu återuppväcka den gamla hederliga FB-ageandan och återigen låta medeltida slag härja!

// warzer
Citera
2013-04-11, 23:09
Medlem
Tänkte bara säga att i morgon klockan 21.30 blir det lir!

// warzer
Citera
2013-04-12, 09:11
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warzer

Jag är en av dom där som spelade med fb:arna från slutet av 2008 och fram till början av 2010, från och till ungefär. När jag såg lanseringen av AoE2-HD väcktes givetvis ett intresse av att spela lite och se hur det känns. På den tiden hade vi i alla fall ett hamachirum där vi samordnade matcherna på helgerna, och det var mycket populärt. Ett tag var vi en bra bit över 20 personer, och det var inte alls svårt att få ihop folk till 4vs4-games. Den flesta kontakten gick genom TS, alltså butcher, men han verkar vara avstängd, och många av de gamla profilerna verkar vara borta.

Därför tänkte jag att jag nu kan agera spelsamordnare och försöka dra ihop folk till lite gammalt hederlig FB-lir. Alla som är intresserade kan skicka PM till mig så ska jag sammanställa en lista och se om vi kan få ihop lite bonkatjonk till helgen.

Kan även tillägga att jag testspelade lite igår och jag hade stora problem med att joina games. Det fanns ingen geografisk uppdelning på hostsen, och pingsen kunde väldigt många gånger vara missvisande gentemot lagget som faktiskt uppstod. När jag själv hostade (med namnet 2vs2 swehost random land map) och enbart fick in folk från norden + eventuellt Tyskland så var servrarna i princip laggfria. Spelade 5 games igår, och alla uppvisade samma beteende. Får jag tid ska jag pröva på 3vs3 idag och se om det laggar.

Låt oss nu återuppväcka den gamla hederliga FB-ageandan och återigen låta medeltida slag härja!

// warzer

Grymt intitiativ! Verkar dock vara rätt dött med folk som hänger i denna tråd och lirar online..

Btw är det via GameRanger eller Steam det liras?
Citera
2013-04-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Citat:
Ursprungligen postat av warzer

// warzer
Grymt intitiativ! Verkar dock vara rätt dött med folk som hänger i denna tråd och lirar online..

Btw är det via GameRanger eller Steam det liras?

Jo, det kanske jag borde ha sagt, det är AoE 2 HD som gäller, det är i alla fall min tanke angående releasen av HD.
Det var ett tag sedan jag använde voobly/game ranger/hamachi o.s.v. men jag måste säga att jag tycker Steams funktion varit bra hittils, enkel och utan krångel. Lagget tror jag som sagt beror på för lite beta-testning och att man inte kan indela de man spelar med efter geografisk lokalisering. Hittils när jag bara lirat med svenskar har det inte varit några problem!

Så, för att klargöra, AoE 2 HD är det som gäller. Är du på? Ikväll 21.30!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in