2012-12-29, 15:09
Medlem
Skydogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anduhriel
Någon som har testat/lirar Age of Empires online?

Om jag har förstått rätt är det som en kombo av AOE och travian: du bygger din by och går ut på att utveckla den och kriga mot andra. Stämmer detta? Isf är det ju awsome

Grafiken i AoE online är tyvärr ganska barnslig och fånig.

Däremot så spelar jag fortfarande AoE 3 aktivt vilket jag gjort sedan det kom ut. Servrarna ligger fortfarande uppe och spelet har ca: 1600 - 2400 spelare online beroende på dag och tidpunkt. Detta är också det överlägset bästa spelet i AoE serien. Tyvärr har spelet tre browsers, ett för orginalet och ett för varje expansion varav war chiefs browsern är så gott som död.
Citera
2013-01-13, 00:13
Medlem
Zickan_s avatar
Jag minns att jag spelade en map, när jag spelade online för ca 5 år sen. Det var en ö, med typ 8-10 halvöar, man hade var sin halvö med en slott på som spawnade gubbar. Påminde lite om footman på wc3. Något som vet namnet på den?
Citera
2013-01-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Jag minns att jag spelade en map, när jag spelade online för ca 5 år sen. Det var en ö, med typ 8-10 halvöar, man hade var sin halvö med en slott på som spawnade gubbar. Påminde lite om footman på wc3. Något som vet namnet på den?

CBA?

http://www.youtube.com/watch?v=1LK_pbcTees
Citera
2013-01-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Tack så mycket, jag ska testa att starta den på min dator, problemet är bara att min kära far är halvt emot nerladdning så vet inte om han vill..

Airees.

Förutom att det där e fel patchar(och går inte heller att patcha) om man ska lira med andra!
Citera
2013-01-14, 18:53
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchwedenErwache
CBA?

http://www.youtube.com/watch?v=1LK_pbcTees

Episk mod det där! CBA v8 var det enda jag lira i slutet på min Age of Empires karriär, fick ett återfallssug efter det nu igen:
Citera
2013-01-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Episk mod det där! CBA v8 var det enda jag lira i slutet på min Age of Empires karriär, fick ett återfallssug efter det nu igen:

Samma för mig lirade istort sett det enbart på GR för ~4 år sedan. Vilketsom kom ihåg att lira det på THE KINGS och inte Expansionet, för de suger ...

Har tänkt göra en liten Aoe2 comeback och har nu beställt original spelen med kartong och manualer från ebay Undrar dock hur det är med dem gamla listan? Hur många här lirar fortfarnade? Kanske dags för en ny up to date? Kanske ett Flashback Championship?

Hertab
YellowLemon
Xeilon
Johnny Fairplay
Wuri
FURI
Huskarl
Ballsofsteal
Grelatrombone
E//X frozen
Ykako
773979 (ID)
River
AlGhouti
woosa
Benkke
Citera
2013-01-14, 20:18
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibstandarte
Samma för mig lirade istort sett det enbart på GR för ~4 år sedan. Vilketsom kom ihåg att lira det på THE KINGS och inte Expansionet, för de suger ...

Har tänkt göra en liten Aoe2 comeback och har nu beställt original spelen med kartong och manualer från ebay Undrar dock hur det är med dem gamla listan? Hur många här lirar fortfarnade? Kanske dags för en ny up to date? Kanske ett Flashback Championship?

Hertab
YellowLemon
Xeilon
Johnny Fairplay
Wuri
FURI
Huskarl
Ballsofsteal
Grelatrombone
E//X frozen
Ykako
773979 (ID)
River
AlGhouti
woosa
Benkke
Hojta till PM till mig ifall det vill liras, spelar gameranger!
Citera
2013-01-15, 15:15
Medlem
kedjas avatar
Någon som vet hur man fixar "buggen" som gör vattnet rosa/lila när man lirar på windows 7 ? Ska tillägga kanske att jag installerat modden forgotten empires..
Citera
2013-01-15, 17:42
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Någon som vet hur man fixar "buggen" som gör vattnet rosa/lila när man lirar på windows 7 ? Ska tillägga kanske att jag installerat modden forgotten empires..

Detta är ett vanligt problem som brukar vara görenkelt att ordna, för du har wind 7 va?
Så simpelt att innan du startar spelet så öppnar du bildskärmsinställningar ( du behöver inte ändra ngt utan endast högerklicka på skrivbordet och öppna bildskrmsinställningar).
Vet att det låter konstigt men på något sätt fixar det sig då
Citera
2013-01-15, 18:47
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Detta är ett vanligt problem som brukar vara görenkelt att ordna, för du har wind 7 va?
Så simpelt att innan du startar spelet så öppnar du bildskärmsinställningar ( du behöver inte ändra ngt utan endast högerklicka på skrivbordet och öppna bildskrmsinställningar).
Vet att det låter konstigt men på något sätt fixar det sig då

yes, har win7 har dock inget som heter "bildskärmsinställningar", testade att gå till kontrollpanelen -->
Utseende och anpassning --> Bildskärm men det hjälpte inte : /
Citera
2013-01-15, 18:52
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
yes, har win7 har dock inget som heter "bildskärmsinställningar", testade att gå till kontrollpanelen -->
Utseende och anpassning --> Bildskärm men det hjälpte inte : /

Kan du inte välja bildskärmsinställningar när du högerklickar på skrivbordet?
Citera
2013-01-15, 19:08
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Kan du inte välja bildskärmsinställningar när du högerklickar på skrivbordet?

Nej, men jag testade med att gå in på "Skärmupplösning" och det funkade. Stort tack ska du ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in