Förlåt om jag snor din tråd här men jag har en fråga angående DivX/AVI jag med..
Det är så, jag drar inte sladdar i hela rummet utan jag bränner ut mina .avi filmer och oftast är det boxar jag inte orkar slösa 1 skiva/film på t.ex. Scream BOXSET.
De e så, jag har brännt ut Scream 1-3 i divx på en och samma skiva (jag använder "skriv datorskiva" i Nero) och det funkar PERFEKT. Samma när jag brännde ut Rädda Willy 1-3 + Hajen på samma skiva med samma brännläge, det funkar fint.
Nu är det såhär att jag har laddat ner Scrubs säsong 1-6 och varje avsnitt är ett enskillt .avi avsnitt. Men jag får det inte till att fungera!
Alla avsnitt (20-24) i en säsong går in på en skiva med en 200-600mb marginal och jag bränner som vanligt med "skriv datorskiva" och som alltid annars i 4x hastighet. Bränningen går utan problem och DVDn läser skivan utan problem och identifierar det som DivX och jag får upp alla avsnitt jag brännt ut och jag kan spela alla men här kommer kruxet:
Bilden typ "flimrar" till på vissa delar precis som om vissa pixar fastnar och bilden går ibland i slow motion så att ljudet blir totalt osynkat och tillslut hänger sig hela och man kommer varken hit eller dit.
Vad gör jag för fel? Avsnitten fungerar perfekt på datorn!