Det börjar bli dags att byta torkarblad. Jag såg en bil med "platta" torkarblad förut, och kom fram till att de kallas flat blade.
Biltema har en version av dem (58-232 till 237), någon som har provat?
Deras beskrivning lyder:
Torkarblad, flata
Homogena, flata torkarblad med inbyggd spoiler. Fördelarna med dessa torkarblad, i jämförelse med traditionella torkarblad, är många. De sveper betydligt tystare över rutan, mest påtagligt vid högre farter. De har en förbättrad aerodynamik och ett bättre nedåttryck, tack vare den avancerade lågprofilskonstruktionen med inbyggd spoiler, med resultat att torkarbladet inte riskerar lyfta p.g.a. fartvinden. Man får dessutom en väsentligt förbättrad vinterfunktion, med god förmåga att torka rent, även när det är kallt, tack vare att den "stelhet" som inträffar när snö och is byggs upp i samband med traditionella torkarblad, nu nästan helt uteblir.
Hittills har det krävts speciella torkararmar för att montera dessa nya, flata torkarblad. Biltemas "flata" torkarblad kan dock monteras på de flesta gamla traditionella torkararmar med hak-, sido- eller bajonettfäste.
Jag är även intresserad av vad originalet heter och var jag hittar det någonstans..
Senast redigerad av Blåfisk 2008-03-15 kl. 16:04.
Dom heter just flatblade. Sen har märkena sina olika namn på produkten som sådan. Bosch heter AEROTwin, Valeo heter X-Twin har jag för mig. Kört barn har många namn.
Bladtypen älskar jag, men hur Biltemas är kan jag inte uttala mig om.
Dessa blad är oslagbara! Kom i kontakt med dom för ett par år sedan, när jag fortfarande körde budbil.
Fick då en ny Caddy med just dessa blad. Helt suveräna, och otroligt lång livslängd. Rekommenderas starkt.
Jag har faktiskt testat Biltemas också, köpte dom till min förra bil, och dom fungerade bra. Jag kan inte uttala mig om livslängden, då jag sålde bilen en månad senare.
sen så får man ju vad man betalar för.
Biltemas torkarblad brukar vara billiga av en anledning. Man får byta oftare.
Hade Boschblad en gång på förra bilen å dom hade betydligt längre hållbarhet än dom från biltema. Men skiljde en hel del i pris.
sen så får man ju vad man betalar för.
Biltemas torkarblad brukar vara billiga av en anledning. Man får byta oftare.
Hade Boschblad en gång på förra bilen å dom hade betydligt längre hållbarhet än dom från biltema. Men skiljde en hel del i pris.
och jag kommer aldrig mer köpa Boschblad
3ggr så dyra och inte ett unns bättre än biltema
bättre då att köpa 3 par på biltema ju
Idag gav jag upp mina gamla standard-torkarblad och körde raka vägen till Biltema.
Jag var lite orolig för att de inte skulle vara så värst bra, men de torkar fan bättre än något torkarblad jag haft.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!