Citat:
Ursprungligen inskrivet av weesel^ Tjena! Jag har ett jobbigt problem med datorn: För ett tag sedan började min dator hänga sig lite då och då och sen när jag håller inne knappen och startar om så antingen hänger den sig i uppstarten eller så kommer det ett felmeddelande som säger : "Ett Diskläsarfel uppstod tryck ned CTRL + Alt + DELETE för omstart." gör jag det så blir det samma meddelande igen när den startas om.. Detta händer även ibland när datorn har varit avstängd under tex natten och när jag startar den hänger den sig i uppstarten eller att felmeddelandet kommer. Ibland startar datorn och funkar perfekt ett tag sen hänger den sig och ovanstående fel kommer... Vet ni vad felet kan vara? och vad ska jag göra? MVH
Citera:
Tjena!
Jag har ett jobbigt problem med datorn:
För ett tag sedan började min dator hänga sig lite då och då och sen när jag håller inne knappen och startar om så antingen hänger den sig i uppstarten eller så kommer det ett felmeddelande som säger : "Ett Diskläsarfel uppstod tryck ned CTRL + Alt + DELETE för omstart." gör jag det så blir det samma meddelande igen när den startas om..
Detta händer även ibland när datorn har varit avstängd under tex natten och när jag startar den hänger den sig i uppstarten eller att felmeddelandet kommer.
Ibland startar datorn och funkar perfekt ett tag sen hänger den sig och ovanstående fel kommer...
Vet ni vad felet kan vara? och vad ska jag göra?
MVH