• 1
  • 2
2008-03-15, 12:44
Medlem
Jag håller på med en rapport om Coca-Colas positionering av zero. Tänkte bara fråga er hur ni uppfattar produkten jämfört med Pepsi Max? Tycker ni att Coca-Cola leverar de löften som ges i reklamen, tex är smaken från vanliga Coca-Cola bevarad?
Citera
2008-03-15, 12:48
Medlem
Balthazaer-s avatar
Pepsi max är mycket godare än Cola Zero, men Cola Zero är godare än den nya Cola Lighten. Om jag inte missminner mig är Cola Zero i princip samma sak som gamla Cola Light, fast med en ny image som ska tilltala män :P
Citera
2008-03-15, 13:24
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Pepsi max är mycket godare än Cola Zero, men Cola Zero är godare än den nya Cola Lighten. Om jag inte missminner mig är Cola Zero i princip samma sak som gamla Cola Light, fast med en ny image som ska tilltala män :P

Coke 0 innehåller ju aspartam, medan nya Coke Light innehåller sucralose.

Jag tycker inte att Coke 0 levererar vad som utlovas. Pepsi Max känns som mer "full-flavour" än Coke 0.
Citera
2008-03-15, 13:38
Medlem
Recas avatar
Jag tycker att en kall Cola-Zero i glasflaska är ett fullgott substitut för en vanlig Coca Cola. Man slipper även beläggningen på tänderna efteråt. Dessutom smakar den mycket godare än lighten.
Citera
2008-03-15, 13:41
Medlem
West-ens avatar
Anledningen till att den är godare än light är för att de har tagit tillbaks det gamla sötningsmedlet, aspartam. Jag har märkt ett samband mellan goda sockerfria drycker och aspartam. Pepsi max innehåller aspartam med.
Citera
2008-03-15, 14:30
Medlem
Inga lightdrycker kommer inärheten av den riktiga produkten. Jag tycker ärligt de smakar skit. Pepsi Max är dock närmare sin namne än Cola Zero. Nej, jag tycker inte att de håller vad de utlovar.
Citera
2008-03-15, 14:59
Medlem
Tack för alla svar, Coca-Cola säger att produkten är en succé och att efter 6 månader på den svenska marknaden känner 90% av killarna i åldrarna 18-29 till produkten och 60% har testat produkten. Tror ni att produkten kommer överleva 2år? motivera gärna.

Kommer vi se mer eller mindre av den här typen av segmentering mellan kille/tjej i läskbranschen?
Citera
2008-03-15, 18:08
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lego13
Tack för alla svar, Coca-Cola säger att produkten är en succé och att efter 6 månader på den svenska marknaden känner 90% av killarna i åldrarna 18-29 till produkten och 60% har testat produkten. Tror ni att produkten kommer överleva 2år? motivera gärna.

Kommer vi se mer eller mindre av den här typen av segmentering mellan kille/tjej i läskbranschen?

Ingen aning om produkten kommer överleva 2 år. Folk kan tröttna. Men det kan ju också bli så att CC0 kannibaliserar på CCLight och att man avskaffar light linjen tillslut.

Jag har hört att är ett problem inom läskbranchen att just killar slutar dricka läsk någon gång i 20 års åldern, medan tjejer fortsätter dricka light-läsk. Isåfall, ja vi kommer få se fler könssegmenterade produkter. Kanske en "manlig" variant av Bonaqua eller Ramlösa?
Citera
2008-03-15, 20:35
Medlem
Urmes avatar
Tycker Cola Zero smakar väldigt snarlikt vanlig Cola, jag har bara valt Cola Zero nu senaste månaderna och kommer förmodligen fortsätta dricka Zero istället för vanlig Cola, light Cola drack jag aldrig eftersom den smakade vidrigt.

Faller även inom målgruppen, även om det är på gränsen att jag går över den snart
Citera
2008-03-15, 20:45
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reca
Jag tycker att en kall Cola-Zero i glasflaska är ett fullgott substitut för en vanlig Coca Cola. Man slipper även beläggningen på tänderna efteråt. Dessutom smakar den mycket godare än lighten.

Håller helt med, Cola 0 duger bättre än Light men tar helst Vanliga coke, eller coca cola vanilj
Citera
2008-03-15, 21:52
Medlem
delincuentes avatar
Alltså är jag den enda som tycker att cola 0 är godare än vanlig cola?
men sen så va ju vanilla coke godast!
undra vad som hände med den igentligen ?
Citera
2008-03-15, 22:26
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delincuente
Alltså är jag den enda som tycker att cola 0 är godare än vanlig cola?
Nej du är inte ensam för drygt 3 månader sen så missbrukade jag coca cola zero rätt kraftigt
brände ett 24-pack med burkar i veckan plus någon flaska
idag så blir det bara 2-3 1,5/2 liters flaskor i veckan pga dålig ekonomi

hoppas givetvis att Zeron har kommit för att stanna
den e ju extremt mycket godare än vanlig Coca cola..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in