Skapa en tråd för några dagar sen om en dator som ska inhandlas, men jag sitter och tverkar asmycket om jag ska ha Quad eller Duo? Jag vet ju inte riktigt vilka program som använder alla kärnor. Om det är bättre att vänta och köra en Duo sålänge och när quaden blir billgare slänga in en fetare istället.
Jag får ju mer krut i Intels E8400 3ghz än i en Q9660 sålänge den inte använder alla kärnor. Om vi antar att applikationerna använder 2 kärnor så har jag hela 6ghz som används mer med duon jämfört med 4,8 ghz på Quaden. Men visst så fort kärnorna börjar användas så smiskar den ju duon givetvis. Jag blir galen, gör det enkelt för mig här så jag kan beställa skiten, för/nackdelar?
Detta har jag kommit fram till annars med hjälp av Cheeseball, dock ändrat lite små grejor. Starkare Nätaggregat, lite mer avancerat moderkort som klarar SLI, tyckte det kunde vara en bra ide när man ändå höll på så kan man få ny fjong i datorn genom att bara köpa ett grafikkort till istället för moderkort, grafikkort, processor. Det var väl rätt tänkt antar jag?
http://img397.imageshack.us/img397/9045/datorud9.jpg
Bör tänkas att jag ska använda den till musik med, och jag vet faktiskt inte hur mycket quaden gör skillnad i just uppspelning av audiospår, köra VST instrument, konvertera audio filer hit och dit osv, nån som har en susning?
Vore tacksam för snabb input, sugen på att beställa nu.