2008-03-14, 16:54
Medlem
Calaveras avatar
Ja...vad är det egentligen?
Säg att du är ute en kväll och träffar på en snygg tjej/kille som du sedan för reda på har pojk/flickvänn - fortsätter du ragga på personen?
Ändras det om du känner pojk/flickvännen?
Hur är det med ex och syskon - skulle du kunna tänka dig bli ihop med din kompis syrra/bror?

För mig är det direkt en stor stopskylt om tjejen har pojkvän, jag vet inte om jag är för snäll av mig men det känns inte bara rätt.
Kompisars syskon och flickvänner tycker jag också är fel - det tar emot även i fantasin...

Så vad är off-limits för dig?
Vem skulle du ragga/sätta på?
Citera
2008-03-14, 16:58
Medlem
$crooges avatar
Skulle känna mig dålig om det var en polares ex eller släkting. Skulle kunna kladda lite om det var en släkting o skylla på att jag var full!
Har tjejen en kille så skulle jag kunna ragga om hon är fin, är inte mitt problem om hon är otrogen
Citera
2008-03-14, 17:00
Medlem
Neoums avatar
En kompis ex eller syrra är nog offlimits men är det någon annan så tror jag hade gjort det!
Citera
2008-03-14, 17:20
Medlem
dumms avatar
Jag småraggar litet på tjejer med pojkvän och så, skulle aldrig ta initiativ till att kyssas och sånt, that's just stupid liksom .. ska hon vara otrogen får hon ta initiativet ( jag hatar otroget folk så hon lär ju inte kunna sitta ned sedan på ett par dagar, hihi ).

Att byta lite flick/pojk vänner med syskon och polare känns bara skumt, har dock inga direkta problem med det, har svårt att se mig knulla nåns kompis syrra ... mestadels för att jag inte har nån polare med snygg nog syrra
Citera
2008-03-14, 17:55
Medlem
En polares ex och en tjej med pojkvän är off-limits om jag känner pojkvännen.

Om en tjej har pojkvän och jag aldrig träffat honom och kan känna mig säker på att jag aldrig kommer att träffa honom heller så kör jag på.

En polares (nära väns) syrra är bara ok om båda är ordentligt kära och känner att det kommer att hålla länge. Och då ska det till ett godkännande från polaren också innan man kör.
One night stands med en nära väns syster känns helt fel, men med en bekants syster kan det vara ok. Det beror på hur relationen till dom ser ut.
Citera
2008-03-14, 17:59
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calavera
Säg att du är ute en kväll och träffar på en snygg tjej/kille som du sedan för reda på har pojk/flickvänn - fortsätter du ragga på personen?

När jag är ute för en kväll så är jag det för att konsumera alkohol i whiskyform. Något raggande är det inte tal om, im only here for the booze.
Citera
2008-03-14, 18:07
Medlem
Dr Deacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
När jag är ute för en kväll så är jag det för att konsumera alkohol i whiskyform. Något raggande är det inte tal om, im only here for the booze.

Word! Varför ägna kvällen åt annat är drickat?
Citera
2008-03-14, 18:07
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calavera
Ja...vad är det egentligen?
Ändras det om du känner pojk/flickvännen?
Hur är det med ex och syskon - skulle du kunna tänka dig bli ihop med din kompis syrra/bror?

För mig är det direkt en stor stopskylt om tjejen har pojkvän, jag vet inte om jag är för snäll av mig men det känns inte bara rätt.
Kompisars syskon och flickvänner tycker jag också är fel - det tar emot även i fantasin...

Så vad är off-limits för dig?
Vem skulle du ragga/sätta på?

Jag var som dig för längesen, tyckte att mycket var tabu, "Bros before Hoes"
men upptäckte senare att det bara var skitsnack, för det när det väl kommer till kritan så är det ingen som håller vid det. Människor kommer alltid bete sig hjärtlöst, nice guys finish last osv, osv..

Brud med Pojkvän:Nej, hon säger att hon har pojkvän av en anledning, för att hon inte vill/vågar/whatever.

Kompis Syrra: Hade nog inte fått för mig att ragga på en kompis syrra, men om hon visat intresse hade jag inte kan haft något problem det det.

Kompis ex: Hade inte haft några problem med att stånga en kompis ex, kanske även bli tillsammans med (1-2 års karenstid dock).
Senast redigerad av Spinnacer 2008-03-14 kl. 18:15.
Citera
2008-03-14, 18:11
Medlem
Apspektakels avatar
Lite beroende på hur full jag är.
Men hade tjejen varit på så hade jag väl inte varit svår på att fortsätta ragga direkt.
Kompisars syskon har jag ju försökt en gång.
Var inte tillsammans men vi var KK ett bra tag. Det var väl inte direkt så att han kunde säga någonting om det eftersom hon var gammal nog att ta hand om sig själv (bara ett år yngre än mig).
Men man får ju sköta det lite snyggt, kanske inte hålla på och hångla framför honom osv :P

Polares ex osv ska man hålla sig borta från såvida man inte har fått klartecken från kompisen i fråga.
Citera
2008-03-14, 18:12
Medlem
-jOE!s avatar
Kompisars ex och kompisars syskon är off-limits för mig, annars är det nog rätt fritt fram.
Citera
2008-03-14, 18:17
Medlem
MrBettys avatar
Djur och barn
Citera
2008-03-14, 18:25
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $crooge
Har tjejen en kille så skulle jag kunna ragga om hon är fin, är inte mitt problem om hon är otrogen

Jo...men om hon är full så tycker jag det är lite fel - folk gör dumma saker när de är fulla och jag vill inte vara där och förstöra deras förhållande...men om det inte är nått bra förhållande så är det väll inte lika farligt.

Spinnacer: Kanske man blir klokare med tiden då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in