Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Men är du helt bortkollrad? Är man deprimerad och knappt ser någon mening med livet så är man väl knappast inspirerad eller har ork/vilja till någon motion? Det är helt sant att motion är en bra medicin mot depp, men det går inte att säga åt någon som är svårt deprimerad att börja röra på sig som om det vore det enklaste någonsin. Är man svårt deprimerad orkar man knappt ta sig ur sängen varje dag, hur i hela fridens tror du då man orkar ta på sig löparskorna och jogga?
Ja, det låter ju jättefint, men det krävs ett någorlunda starkt psyke för att göra allt detta, och det har man inte om man är svårt deprimerad.
Skrev jag att det var lätt? jag skrev vad som behövs göras, depression är något som finns i tankarna, så länge personen håller på och gräver ner sig med tankarna så kommer depressionstadiet och kvarstå.
Man har ju ett val, fortsätta vara deprimerad eller göra något åt det.
Så länge tankarna går åt hållet "guuuuuuuuud vad jag mår dåligt" så lär det inte bli någon bättring.
Tänker man snarare "nä nu jävlar" så ser utsikterna bättre ut.
Jag antar att TS kan handla mat, för att handla mat krävs att man tar sig till affären och därmed kan TS röra på sig.