Personligen tycker jag att Risentas rris r bst. Men, det ska vara Risenta! Testade (har fr mig att det var Frasetti eller ngot liknande) & det var helt vrdelst, inte alls samma som Risentas.
Brukar hlla i olja i botten av kastrullen & frsa upp det skjljda rriset samt dutta i lite stark chilli ss s att riset ska ta lite smak & sedan lta det pttra p lgre vrme.
Vi kr hemma med ntt ris frn afghanistan eller ngot jag vet inte riktigt vart det var ifrn men det r riktigt fylligt och gott man ska hlst lta det st ett tag med vatten
Jag tycker sjlv inte om jasminris utan brukar vlja basmatiris, oftast kper jag i storpack (minst 3-4 kilo) Jag undviker mrken som Uncle Bens, ris skall klibba
Jag tycker sjlv inte om jasminris utan brukar vlja basmatiris, oftast kper jag i storpack (minst 3-4 kilo) Jag undviker mrken som Uncle Bens, ris skall klibba
Uncle Bens salufr ocks ett Basmatiris . Enligt min sikt det bsta av dem alla. Lite dyrare men avsevrt godare. Finns p din lokala ICA, bl a.
h, har de vergett sloganen "riset som aldrig klibbar" som man anvnde hela min uppvxt, den sloganen har gjort att jag undvikit dem lnge Snacka om marknadsfringsploj som slog fel p mig
h, har de vergett sloganen "riset som aldrig klibbar" som man anvnde hela min uppvxt, den sloganen har gjort att jag undvikit dem lnge Snacka om marknadsfringsploj som slog fel p mig
Precis, jag hatade ocks deras puttekulor till ris. Men testa fr skojs skull deras Basmati. Du kommer att bli frvnad .
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!