• 1
  • 2
2008-03-14, 12:22
Bannlyst
hej
Jag vill ha tips kpte en wookbok och vill hra viket ris ni tycker e godast uncle bens, jasminris,rris, el ngot ris jag tycker jasminris e gott
Citera
2008-03-14, 12:29
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss78
hej
Jag vill ha tips kpte en wookbok och vill hra viket ris ni tycker e godast uncle bens, jasminris,rris, el ngot ris jag tycker jasminris e gott
Uncle Bens sljer eget Basmatiris. Det r det riset som jag anser r godast: http://www.unclebens.co.uk/NR/rdonly...asmati_bib.jpg

~Paul~
Citera
2008-03-14, 14:59
Medlem
GreenStuffs avatar
Personligen tycker jag att Risentas rris r bst. Men, det ska vara Risenta! Testade (har fr mig att det var Frasetti eller ngot liknande) & det var helt vrdelst, inte alls samma som Risentas.
Brukar hlla i olja i botten av kastrullen & frsa upp det skjljda rriset samt dutta i lite stark chilli ss s att riset ska ta lite smak & sedan lta det pttra p lgre vrme.
Citera
2008-03-14, 16:24
Medlem
Tsuranukes avatar
Vi kr hemma med ntt ris frn afghanistan eller ngot jag vet inte riktigt vart det var ifrn men det r riktigt fylligt och gott man ska hlst lta det st ett tag med vatten
Citera
2008-03-14, 17:07
Medlem
Jag brukar kra med Tildas Basmati, vilket finns i ett antal olika varianter (inkl blandningar somo inkluderar rris och/eller vildris).
Citera
2008-03-14, 23:41
Medlem
meepers avatar
Jag gillar kladdigt ris ocjh brukar kpa Uncle Bs Jasmninris. En lila frpackning. Gott och klibbigt men samtidigt enkelt att koka.

Ibland kr jag p risottoris istllet fr vanligt ris. Blir nnu kladdigare och smakar lite mer. Ibland r det helt fel men ibland kan det bli ganska gott.
Citera
2008-03-15, 08:25
Medlem
Jag tycker ICAs basmati r okej.
Citera
2008-03-15, 18:59
Medlem
L0darens avatar
Japanskt ris r verlgset, svrt att f tag i annat n japanska mataffrer(finns ngra p ntet).
Det ris de sljer som sushiris i svenska affrer r rena rnet.
Citera
2008-03-15, 19:07
Medlem
i.b.ms avatar
Jag tycker sjlv inte om jasminris utan brukar vlja basmatiris, oftast kper jag i storpack (minst 3-4 kilo) Jag undviker mrken som Uncle Bens, ris skall klibba
Citera
2008-03-15, 19:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Jag tycker sjlv inte om jasminris utan brukar vlja basmatiris, oftast kper jag i storpack (minst 3-4 kilo) Jag undviker mrken som Uncle Bens, ris skall klibba
Uncle Bens salufr ocks ett Basmatiris . Enligt min sikt det bsta av dem alla. Lite dyrare men avsevrt godare. Finns p din lokala ICA, bl a.

http://www.unclebens.co.uk/NR/rdonly...asmati_bib.jpg

~Paul~
Citera
2008-03-15, 19:18
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Uncle Bens salufr ocks ett Basmatiris . Enligt min sikt det bsta av dem alla. Lite dyrare men avsevrt godare. Finns p din lokala ICA, bl a.

http://www.unclebens.co.uk/NR/rdonlyres/D00D304C-DD31-4721-877F-6704D6FDEC62/0/basmati_bib.jpg

~Paul~

h, har de vergett sloganen "riset som aldrig klibbar" som man anvnde hela min uppvxt, den sloganen har gjort att jag undvikit dem lnge Snacka om marknadsfringsploj som slog fel p mig
Citera
2008-03-15, 19:22
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
h, har de vergett sloganen "riset som aldrig klibbar" som man anvnde hela min uppvxt, den sloganen har gjort att jag undvikit dem lnge Snacka om marknadsfringsploj som slog fel p mig
Precis, jag hatade ocks deras puttekulor till ris. Men testa fr skojs skull deras Basmati. Du kommer att bli frvnad .

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in