• 1
  • 2
2008-03-14, 10:57
Medlem
Jag och mina polare har pysslat med att lura p12s på wow acc, vi har kommit över rätt många och jag själv har fått råd med ny dator. Nu undrar jag om det finns någon risk att åka dit på ngt sätt.

*Kan polisen spåra ip på något sätt via internetoperatörerna och på så sätt anhålla eller vad de nu gör.

*Vad kan man få för straff?
Det enda jag ger ut är en falsk hotmail som jag gjort på 30 sec, sen lurar jag dom via internet calls och ringer upp dom via dator.

Hjälp mig jag klarar mig inte på bara studiebidraget och har ingen tid att arbeta.

/ johan
Citera
2008-03-14, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orgprojekt
Jag och mina polare har pysslat med att lura p12s på wow acc, vi har kommit över rätt många och jag själv har fått råd med ny dator. Nu undrar jag om det finns någon risk att åka dit på ngt sätt.

*Kan polisen spåra ip på något sätt via internetoperatörerna och på så sätt anhålla eller vad de nu gör.

Det enda jag ger ut är en falsk hotmail som jag gjort på 30 sec, sen lurar jag dom via internet calls och ringer upp dom via dator.

Hjälp mig jag klarar mig inte på bara studiebidraget och har ingen tid att arbeta.

/ johan

Spåra dig bör inte vara helt omöjligt. Tror dock inte det läggs sådär sanslöst mycket kraft på att göra det om det är små belopp folk blir avlurade vid varje tillfälle - då knappast alla anmäler samtidigt, gemensamt eller ens i samma land.

Eller?

Anyway, bestämmer sig någon nitisk polisman för att sätta dit dig är sannolikheten nog ganska stor att dom åtminstone kan spåra dig och ställa dig till svars.
Om det räcker för att fälla dig är väl en annan femma, men hotmail är ju knappast anonymt på något vis.

Pengatransaktionerna bör ju också gå att spåra på något vis - förutsatt att du inte har något jätteavancerat system - men det har du väl knappast när det rör sig om så små summor.
Citera
2008-03-14, 11:10
Medlem
santos_devilles avatar
Vore ju roligare om en hårt arbetande pappa till dessa skitungar sniffa din IP och rövknullade dig med rostig morakniv.

Fan vad jag hatar "vuxna" som lurar barn, vare sig det handlar om deras veckopengar, internetkonton eller stjärtar (sex peddos)

I mina ögon går ni alla lika.

Håller tummarna att ni nån dag får ett knack på dörren och en arg pappa kommer och hälsar på.. Hoppas hoppas hoppas. Finns det en gud får han nu en bedjan
Citera
2008-03-14, 11:37
Medlem
Det som är intressant här är hur du tar emot pengarna, om dom sätter in pengarna på ditt eller din kompis konto så tar det inte många minuter innan man tar reda på vem du är sen är det kört grabben.
Citera
2008-03-14, 13:39
Medlem
11xx22s avatar
Så himla lågt!

Nu är kanske dina WoW offer litet äldre än mina barn, men har du nånsin själv blivit scammad? Hur kul tror du det är? Eftersom jag har erfarenhet av scamoffer så skulle jag också önska att dina offers fäder i alla fall kommer hem till dig och hoppar sönder datorn de har finansierat åt dig. Det borde de ha rätt till eftersom det är de som betalat!
Citera
2008-03-14, 13:56
Medlem
Har också blivit scammad och jag tycker att är man så jävla blåögd och utsätter sig för risken får man fan skylla sig själv. Natural selection.
Citera
2008-03-14, 15:45
Medlem
Citat:

/ johan

Hur scammar ni accountsen?

Är lite nyfiken. Scammar ni bara accounts som lagts upp till försäljning?
Citera
2008-03-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vore ju roligare om en hårt arbetande pappa till dessa skitungar sniffa din IP och rövknullade dig med rostig morakniv.

Fan vad jag hatar "vuxna" som lurar barn, vare sig det handlar om deras veckopengar, internetkonton eller stjärtar (sex peddos)

Håller tummarna att ni nån dag får ett knack på dörren och en arg pappa kommer och hälsar på.. Hoppas hoppas hoppas. Finns det en gud får han nu en bedjan

Håller med fullständigt. Jävla nolla alltså.
Citera
2008-03-14, 22:42
Medlem
Aardwolfs avatar
Risken finns ju alltid att det spåras om det kommer inte tillräckligt med anmälningar?

Är också lite nyfiken på hur ni gjorde?
Citera
2008-03-15, 09:34
Medlem
Limpoes avatar
Citat:

/ johan

Min bror blev nyligen scammad på sitt WoW-konto (13 år) när han skulle byta. Jag har spårat upp killen och vet vem det är. Jag hoppas det inte är du....
Citera
2008-03-15, 21:59
Bannlyst
Citat:

/ johan

Och det rättfärdigar det du håller på med!?
Citera
2008-03-15, 22:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Kan bara instämma. Det här är ju faktiskt övergrepp mot barn, även om det sker är nätet. Så TS och hans kompisar är WoW-pedofiler skulle man kunna säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in