2008-03-14, 06:11
Medlem
Antifrezes avatar
Hejsan

Min tft skärm bara slockanar ? Vad kan det vara för fel , finns det någon hjälp,....?
Citera
2008-03-14, 06:33
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifreze
Hejsan

Min tft skärm bara slockanar ? Vad kan det vara för fel , finns det någon hjälp,....?

tft-skärm, vad är det?
Nu kanske jag är helt fel ute men det är värt att ta upp just nu:
Om du har en oreggad version av xp o har automatiska uppdateringar
på är det så att microsoft skickar ut ett litet program som känner av detta,
har du då en oreggad version blir skärmen svart...
Har hänt 2 av mina vänner de senaste dagarna! Det enklaste sättet att slippa detta är ju naturligtvis att stänga av automatiska uppdateringar!
Vill minnas att Norton gjorde nåt liknande för inte så länge sedan?

Annars kan det kanske va nåt tjall på grafikkortet? Eller att skärmen gett sig helt enkelt? Finns säkert fler som är bättre insatta men jag kände att det där m xp behövdes tas upp...
Hoppas det löser sig för dig! Skriv o tala om vad felet var när du vet!
Citera
2008-03-14, 10:15
Medlem
Pappatyrs avatar
Testa nya drivisar till grafikkortet. Jag hade ett lustigt fel på mitt grafikkort som löste sig med nya drivrutiner.
Citera
2008-03-14, 10:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappatyr
Testa nya drivisar till grafikkortet. Jag hade ett lustigt fel på mitt grafikkort som löste sig med nya drivrutiner.

Håller med! (förutom att det är lustigt...) Ta hem ALLA drivrutiner: Grafikkort, ljudkort, nätverkskort, chipset (framför allt!), o uppdatera Biosen! Men se för 17 till att du får rätt versioner!
Citera
2008-03-14, 11:36
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifreze
Hejsan

Vad händer egentligen

Slocknar skärmen på en gång du slår på den?
Slocknar den efter någon timme?
Funkar den om du slår på den igen efter den slocknat?

Jag fick problem med en skärm för något år sen, från början så slocknade den bara sen kunde man slå igång den igen, sen började det komma oftare och oftare, till slut hjälpte inte ens att man stängde av och slog på skärmen, fick skicka in den och fick en ny skärm
Citera
2008-03-14, 13:04
Kolla så att det inte är glapp bara.
Citera
2008-04-29, 22:01
Medlem
Har nått liknande problem jag med.. med en gammal 17" dell skärm.. Slår igång den å ser bilden en kort stund (2-3sec) sen blire svart men enligt lampan på skärmen så är den fortfarande igång..slår av den å slår på den igen så blir det samma sak.. är igång en kort stund.

Antar att det är nått i skärmen som har börjat gett upp..
Är bara å kasta å köpa nytt kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in