2012-01-31, 20:43
Medlem
DRPOEs avatar
En intressant fråga som jag funderat på som väl kanske överlappar ett par andra ämnen om ishockey....

Ponera ett litet samhälle, men där man ändå vill satsa lite slantar på en ishall till ungdomar.
Vi pratar om en sådan där liten, typ b-hall, med tre bänkrader, eller så och andra sidan med utvisningsbås.

Vad kostar en hall att bygga?
Hur mycket billigare blir en hall med transatlantiska mått?
Citera
2012-03-13, 00:28
Medlem
Någon som vet vad det innebär med sittplatserna på Scandinavium som har begränsad sikt? Hur pass dåliga är dom?
Citera
2012-03-22, 22:58
Bannlyst
Det behövs byggas många fler ishallar. Tyvärr prioriterar kommunerna andra mindre givande sysselsättningar. Hade gärna sett minst en större ishall i varje kommun. Hockey hade kunnat bli så mycket mer större om fler engagerade sig i denna sport där Sverige är en världsnation.
Citera
2012-03-29, 18:23
Medlem
Korvabengts avatar
Sorterat efter personligt tycke...
Arena, Hemmalag:
Löfbergs Lila (Färjestad)
Kinnarps (HV 71)
Scandinavium (Frölunda)
Globen (Djurgården)
Nobellhallen (Bofors IK Karlskoga)
Behrn Arena (Örebro HK (Gamla))
Borås Ishall (Borås HC)
Billingehov (Skövde IK)
Katrinhallen Ishall (Mariestad BoIS)
Björkängshallen (Huddinge)
Citera
2012-04-17, 22:04
Bannlyst
Nu har en rik investerare skänkt pengar till oss från Olofström och arenan heter inte längre Steel Garden eller på svenska Stålhallen och vi har nu bytt till HBM Arena som är nästan bästa möjliga namn efter gamla Steel-Garden som mitt användarnamn är. Tog mitt användarnamn efter ishallens fd namn betäckning men den har nu förändrats till nya sponsors viljadennanamnpåishall.

Nya sponsorpengar är dock den bästa nyheten. Kanske tjeckk eller två tjeckker in av backar från utlandet. Mocek och den andre är Vouthlody som man kan se på Eliteprospects.
Citera
2012-06-25, 21:18
Bannlyst
Div 1 spel med OIK som nytt namn.

Steelers bort som artistnamn.

Kräver följande då:

Det krävs ny ishall för tycker vi inte tar in fullsatt då borta sektionen tar 700 eller 900 platser och endast mot khk som det kan bli fullsatt och khk gick upp en division i år och inget lag matchar dom på borta sektionen för borta fans i vår serie så hade varit underbart om vi bygger ny arena för sittplatser på 700 på ena långsidan plus då 800 ståplatser och hälften ska vara för hemma andra halvan för borta fans så det blir 1500 i kapacitet i ny modern ishall i exempelvis i skolans för äldre tonåringar en hall som inte behövs längre ingen publik som för 13-15 åringar i den andra idrottshallen i Olofström. Som sagt, vi river idrottshallen och bygger en ishall där istället och enbart spel i Div 1 som är klart bästa möjliga för en idrottsförening som hockey laget i min stad. Med byggstart fr.o.m. senast augusti eller oktober i år.

Hallen ligger ca 200 meter från nuvarande och blir i samma sits som nuvarande.

Lite sämre lagbygge om denna idén införs efter nästa säsong med ny hall för att nämna det.
Citera
2012-06-25, 21:41
Bannlyst
Nu kom jag på. Steelers har ambitioner och fajtas i toppen i ettan och till slut vara en klubb för nästa division som blir H-Allsvenskan om man satsar i år till minst PO med Prez, Doucet m.fl. hög Div 1 klass och det ska räcka i varje säsong till minst PO eller helst till kvalserien upp. Men man klagar inte som andra fans till lag att Olofström ska spela i tvåan men vi tycker minst i Div 1 eller i H-Allsvenskan om vi lyckas med det.

Till Admins//

Admins till hockey-ämnet så ta inte bort inlägget här som slösar på mitt inläggslista på en jämn tal som fem hundra i det här exakta ögonblicket.
Citera
2012-06-25, 21:58
Medlem
Keysors avatar
Löfbergs Lila Arena - Karlstad
Kinnarps Arena - Jönköping
Scandinavium - Göteborg
Läkerol Arena - Gävle
Globen - Stockholm
Axa Sports Center - Södertälje
Nobelhallen - Karlskoga

Har spelat hockey i Löfbergs Lila Arena och det var både skönt och inte skönt, svårt att säga direkt eftersom man bara spelat i ishallar innan och inte i en arena.

Resten av arenorna har jag besökt som supporter.
Citera
2012-06-26, 00:30
Medlem
klockan123s avatar
Jag är väl som vanligt partisk, men Kinnarps arena är för jävla trevlig! Trots liten kapacitet lyckas det alltid bli grymt bra tryck i hallen. Sen har man mycket goda minnen därifrån med sitt hemmastarka, kära HV71. (Inte så hemmastarkt just den här säsongen dock...)

Cloetta Center är också en fin arena men dessvärre fylls den (halvt) av Sveriges antagligen sämsta fans. Orkar inte kommentera dem mer än så.

Axa sports center har jag också besökt några gånger, av någon anledning verkar HV ha väldigt svårt i den hallen? Har varit på 4-5 matcher där tror jag, och SSK har vunnit varenda jävla gång. Väldigt liten arena men den är rätt mysig trots att inte stämningen är på topp alla gånger.

Hovet är givetvis också en fin arena med bra tryck i. (Under de matcher det gäller något för AIK, annars är en match i Bengtström mer spännande publikmässigt, men jag orkar inte kommentera dessa fans heller.)

Globen är väl helt okej om det är fullsatt men det blir väldigt dålig stämning med tanke på hur kapacitet den har.

Löfbergs Lila är väl inget man som HV-fan bör tycka om, men det är en fin arena som tack vare den stora ståplatssektionen skapar mycket bra stämning.
Citera
2012-06-29, 10:48
Bannlyst
Avesta Ishall!!!
Citera
2012-06-30, 17:14
Medlem
smekarNNs avatar
Kinnarps Arena
Utan tvekan Sveriges finaste arena speciellt efter totalrenoveringen av arenan inför den gångna säsongen. Det ända jag skulle vilja ändra på är utformningen av ståplats. inget fel på den direkt, men jag skulle föredra något mer likt CC's eller LLA's.

Vida Arena
Väldigt märklig & enligt mig dålig placering av bortastå såväl som hemmastå, annars en fin och trevlig arena!

Laker Dome
Var där flera gånger som liten och kollade på Lakers med farsan, kort sagt en äldre, trevlig ishall!

Cloetta Center
Fin arena, men precis som klockan123 nämne så är det oftast inte mer än halvfullt. Blir aldrig något tryck då de har Sveriges i särklass sämsta fans.

Löfbergs Lila
Fruktansvärt tråkig och tankelös design ligger bakom denna arena (plåtburk?), enligt mig. Som bortasupporter så åker man in i ett soprum(?), går upp för ett par rangliga gallertrappor och kommer till något halvfärdigt bygge med balkar och all möjlig skit som hänger i taket. Och oftast så bemöts man av snorungar på på norra stå och gör grimaser mm.
Det ända positiva jag kan säga om arenan är hemmastå sektionen som ser någorlunda bra ut.
Senast redigerad av smekarNN 2012-06-30 kl. 17:19.
Citera
2012-06-30, 19:57
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smekarNN
Kinnarps Arena
Utan tvekan Sveriges finaste arena speciellt efter totalrenoveringen av arenan inför den gångna säsongen.
.

Svårt att inte vara patriotisk! (För att dömma din avatar).

Men jag är själv Djurgårdare och det är svårt att inte sätta antingen Kinnarps eller Löfbergs som etta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in