2008-03-14, 01:39
Medlem
Hur formaterar jag datorn via cmd? Datorn dör direkt när jag försöker starta via XP skivan så kan inte formatera den på de sättet...

Tacksam för svar
Citera
2008-03-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsaw
Hur formaterar jag datorn via cmd? Datorn dör direkt när jag försöker starta via XP skivan så kan inte formatera den på de sättet...

Tacksam för svar

Märkligt, stänger den av sig, startar om när du försöker starta med xp cd?
Men fungerar den annars bra?
Citera
2008-03-14, 02:00
Medlem
Nej den totaldör.. så man måste starta den igen.. så kan inte formatera c på d sättet.. men kan komma in på datorn i felsäkert läge? Men då är c låst och kan int formateras.. vad gör man?
Citera
2008-03-14, 02:11
Medlem
Du kan inte boota datorn med XP-skivan, det är det du menar?
För att formatera om datorn startar du med xpskivan.
Svarar datorn inte på skivan kan du behöva ställa in i bios så cdenheten är på första plats och hårddisken på andra.

Du försöker väl inte formatera om c: från cmd.exe format c:

http://support.microsoft.com/kb/313348/sv
Citera
2008-03-14, 02:21
Medlem
Hmm. Det ja försöker göra nu är att installera XP från skivan "Tryck på valfri tangent för att starta från skivan" så läser den in en massa filer. Men innan alla filerna är laddade så bara dör datorn.. och nu har ja lyckats formatera den.. men den vill fortfarande inte installera xp.. verkar som den blir för varm eller nåt..
Citera
2008-03-14, 12:52
Bannlyst
format c:
Citera
2008-03-14, 12:57
satsa på ny hårddisk , den verkar sjunga på sista versen ?
Citera
2008-03-14, 13:03
Medlem
Har precis totalformaterat den.. tog bort båda partitionerna.. Nu verkar d vara nåt annat fel istället..
Citera
2008-03-14, 13:11
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsaw
Har precis totalformaterat den.. tog bort båda partitionerna.. Nu verkar d vara nåt annat fel istället..

du kanske har funderat på att säga vad?
Citera
2008-03-14, 20:43
Medlem
Jaa men de hör inte hemma så bra i denna tråden.. men okej. Formaterade datorn å kom in å så.. men så fort jag satte i någon cd-skiva så dör den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in