• 1
  • 2
2008-03-13, 23:40
Medlem
Två ungdomar har hittats döda i en lägenhet. Någon som vet nått mer?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2048286.ab
Citera
2008-03-13, 23:47
Medlem
irbors avatar
Min första tanke var överdos eller emos som tagit självmord, men vi får väll se!

Edit: var ett tag sen jag var i skellefteå, men jag minns det som jävligt dystert
Citera
2008-03-13, 23:48
Medlem
Jag tänkte direkt på överdos i alla fall.
Citera
2008-03-13, 23:49
Medlem
rmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Min första tanke var överdos eller emos som tagit självmord, men vi får väll se!

Edit: var ett tag sen jag var i skellefteå, men jag minns det som jävligt dystert
Det är faktiskt jävligt dystert :P
Ska se ifall nån vet vad det handlar om.

Uppdatering: http://norran.se/nyheter/norrochvast...ticle79335.ece
Senast redigerad av rme 2008-03-13 kl. 23:55.
Citera
2008-03-14, 00:02
Medlem
Troians avatar
Tycker att det luktar överdos. Hade det funnits något som tydde på brott så skulle de förmodligen inte förts till obduktion i ett så tidigt skede.
Citera
2008-03-14, 00:04
Medlem
rmes avatar
Med 90% säkerhet är det överdos, detta från säkra källor. Namn får man inte posta här? Kanske lika bra de.
Citera
2008-03-14, 00:19
Medlem
Troians avatar
Undrar varifrån larmet kom.

Någon som vet vad gatan heter? Se bild i Norran.

http://norran.se/nyheter/norrochvast...ticle79335.ece
Citera
2008-03-14, 01:01
Medlem
Troians avatar
Hade hoppats på lite mer aktivitet i den här tråden... Men om man ser på vilka möjligheter som finns då.

1. Olyckshändelse

Skulle möjligen kunna röra sig om någon typ av förgiftning i så fall. Att de av misstag fått i sig något som är ytterst giftigt. Typ ätit en massa bittermandel i tron att det skulle vara vanlig mandel. Inte särskilt troligt. Kanske en gasläcka.

2. Mord

Inte heller så troligt, eftersom kropparna redan forslats bort för obduktion så känns det som att polisen är rätt övertygad om att det inte rör sig om mord.

3. Självmord

Om de båda tagit livet av sig så kan man anta att ingen av dem ville bryta självmordspakten genom att larma polisen. Enligt Norran så ska ingen annan varit i lägenheten när polisen kom till platsen. Hade de hittats av en anhörig så skulle förmodligen denna stannat i lägenheten och inväntat polisen.

4. Överdos

Det mest troliga. Någon av dem själva har ringt till polisen eller ambulansen när de upptäckt att effekterna av en drog inte blev som de hade tänkt. Även alkoholförgiftning i form av för mycket alkohol eller metanolförgiftning faller under överdos.

5. Sjukdom

Nej.
Citera
2008-03-14, 01:04
Medlem
Givetvis oehört tragiskt med såpass unga människor.
Hoppas någon Skellefteå-bo kan gräva lite i vad som har skett.
Citera
2008-03-14, 01:13
Medlem
Tycker också att det verkar drogrelaterat men det jag höjde lite på ögonbrynet åt var att inte heller brott kunde uteslutas. Men jag antar
att det är ett vanligt uttalande från polisens sida när man varken vet
bu eller bä i början.

Btw.. Trojan, kul och se att du är på hugget som vanligt
Citera
2008-03-14, 01:25
Medlem
irbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hade hoppats på lite mer aktivitet i den här tråden... Men om man ser på vilka möjligheter som finns då.

1. Olyckshändelse

Skulle möjligen kunna röra sig om någon typ av förgiftning i så fall. Att de av misstag fått i sig något som är ytterst giftigt. Typ ätit en massa bittermandel i tron att det skulle vara vanlig mandel. Inte särskilt troligt. Kanske en gasläcka.

2. Mord

Inte heller så troligt, eftersom kropparna redan forslats bort för obduktion så känns det som att polisen är rätt övertygad om att det inte rör sig om mord.

3. Självmord

Om de båda tagit livet av sig så kan man anta att ingen av dem ville bryta självmordspakten genom att larma polisen. Enligt Norran så ska ingen annan varit i lägenheten när polisen kom till platsen. Hade de hittats av en anhörig så skulle förmodligen denna stannat i lägenheten och inväntat polisen.

4. Överdos

Det mest troliga. Någon av dem själva har ringt till polisen eller ambulansen när de upptäckt att effekterna av en drog inte blev som de hade tänkt. Även alkoholförgiftning i form av för mycket alkohol eller metanolförgiftning faller under överdos.

5. Sjukdom

Nej.

Tänkte också på det där med vem som larmat, kan de inte vara så att dödsfallen eventuellt hände nu i helgen och nu har skola / föräldrar larmat eller nåt?

Om dom skulle ta självmord så kanske dom sagt att dom skulle iväg på en resa åt något håll och därför har ingen larmat tidigare, kanske började det lukta ur brevinkastet och en granne / kompis / vad som helst(?) larmade?
Citera
2008-03-14, 01:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Tycker också att det verkar drogrelaterat men det jag höjde lite på ögonbrynet åt var att inte heller brott kunde uteslutas. Men jag antar
att det är ett vanligt uttalande från polisens sida när man varken vet
bu eller bä i början.

Ja, så säger polisen alltid när de inte vet något. Att det sades i en bisats, som föregåtts av "just nu finns ingen misstanke om något brott" tyder ändå på att de är rätt övertygade om att de inte bragts om livet.

Å andra sidan, att de genomfört en teknisk undersökning redan under kvällen kan tyda på att de faktiskt känner sig genuint osäkra. Hade spåren tydligt pekat åt något håll (exempelvis genom kanyler på golvet eller självmordsbrev) så skulle de förmodligen inte hastat med detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in