• 1
  • 2
2008-03-13, 18:19
Medlem
Hur fungerar allt som har med en privatperson/lånehaj som lånar ut kontanter?

hur hittar man dom?ränta?betalningstid?hur går dom tillväga?vad gör dom om man inte betalar?

vill veta allt, fram med fakta!

hej

btw kan vara postat i fel forum
Citera
2008-03-13, 18:34
Medlem
Heinzes avatar
Passar bättre här än i ekonomi så den får vara kvar-
/mod
Citera
2008-03-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilsoul
Hur fungerar allt som har med en privatperson/lånehaj som lånar ut kontanter?

hur hittar man dom?ränta?betalningstid?hur går dom tillväga?vad gör dom om man inte betalar?

vill veta allt, fram med fakta!

hej

btw kan vara postat i fel forum

1: genom folk du känner som har haft kontakt med dom tidigare eller tips från folk.

2: ränta e svår att säga, beror på mycket. Men bättre än bankernas gissar jag på.

3: Dom kollar upp vem du e och allmän information om dig så dom kan få tag på dig om du planerar att försöka skita i o betala.

4: Kan säga dig att du VILL betala, för det e inte värt riskerna. E dom riktigt råa så åker fingrar och du blir rejält torterad för att sedan leva med dessa men och skulden höjs. Dom kan även knäppa dig rakt av.
Citera
2008-03-14, 03:19
Medlem
Om du inte betalar kommer inte på fråga, då lånehajar blir en lånehaj endast pga av sin brutalitet. du hittar dom genom vänner i kriminella kretsar, ränta osv beror på 'ån och du gör nog upp det på plats.
Citera
2008-03-14, 04:03
Bannlyst
räntan är betydligt högre än hos banken. Du lånar ju för att du vill ha stålarna snabbt och inte kan ta banklån. Lånar du 10 000 vill dom typ ha 12 500 nästa vecka. Problemet är om du inte får fram stålarna, då kanske dom ökar på skulden med ett par tusen för varje vecka du är sen.
Citera
2008-03-14, 11:27
Medlem
ca hur mycket tror ni man får låna första gången?
Hur lång är lånetiden?
Citera
2008-03-14, 11:51
Medlem
The Masters avatar
Låt mig säga så här:

En person jag kände lånade 100000 av en person inom en viss maffia och hade sedermera problem att betala tillbaka. Det slutade med att ett par personer stod utanför dennes dörr den 25:e varje månad.....Nu lever min vän och dennes familj i utlandet pga diverse orsaker.....

Så du SKALL EJ låna pengar av en lånehaj om du inte är en riktig spänningssökare....
Citera
2008-03-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Låt mig säga så här:

En person jag kände lånade 100000 av en person inom en viss maffia och hade sedermera problem att betala tillbaka. Det slutade med att ett par personer stod utanför dennes dörr den 25:e varje månad.....Nu lever min vän och dennes familj i utlandet pga diverse orsaker.....

Så du SKALL EJ låna pengar av en lånehaj om du inte är en riktig spänningssökare....

Det får man väl räkna med om man inte betalar tillbaka i tid eller ännu värre inte betalar alls...
Citera
2008-03-14, 12:23
Medlem
Packans avatar
En lånehaj utnyttjar kundens desperation till fullo.
Ett tips är att betala tillbaka i tid
Citera
2008-03-14, 12:59
Medlem
Frågan TS ställer är väl egentligen ganska uppenbar. Många har väl redan sagt hur det går till. Vilka metoder som används för att driva in skulder varrierar väl mellan uppmaningar att betala och diverse metoder av hot och våld. Jag talar dock inte ur egen erfarenhet så jag kan ju bara gissa mig till hur det är, vilket jag tror dom flesta andra gör i tråden också. Men som sagt så är det ju inte så svårt att lista ut.
Citera
2008-03-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binin
Frågan TS ställer är väl egentligen ganska uppenbar. Många har väl redan sagt hur det går till. Vilka metoder som används för att driva in skulder varrierar väl mellan uppmaningar att betala och diverse metoder av hot och våld. Jag talar dock inte ur egen erfarenhet så jag kan ju bara gissa mig till hur det är, vilket jag tror dom flesta andra gör i tråden också. Men som sagt så är det ju inte så svårt att lista ut.

Det jag undrar mest är hur affärerna fungerar tex.hur man får kontakt,räntor,hur lång tid tills återbetalning, hur mycket man får låna...

vad som händer om man inte kan betala tillbaka är allmänt känt som det de flesta redan vet om.
Citera
2008-03-14, 13:33
Medlem
Det jag undrar mest är hur affärerna fungerar tex.hur man får kontakt,räntor,hur lång tid tills återbetalning, hur mycket man får låna...

vad som händer om man inte kan betala tillbaka är allmänt känt som det de flesta redan vet om.

men skriv om ni har historier eller erfarenhet av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in