2023-09-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Slut häng på Flashback, twitter, facebook och andra negativa influenser. Sluta läs om gängvåld och annan skit. Gräset är inte grönare i något annat land.

Jo det är det. Svensk valuta är piss värd jämfört med Norge Danmark. Samt alla samhällsfunktioner funkar där. Så jävla värt att flytta.

Frågan är vad ts kan arbeta som eller utbildad till. Alltså även ett tryck kort är ju bra.
Senast redigerad av Saftxbulle 2023-09-19 kl. 16:39.
Citera
2023-09-19, 16:38
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Jag bor inte ens i utlandet nu men när jag gjorde det så bokade jag bara en enkel biljett till landet jag ville bo i och flyttade dit.

Det är så man gör. Det finns inte många enklare sätt att göra det på. Kolla visumregler för landet du vill lämna Sverige för bara.
Citera
2023-09-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Jag bor inte ens i utlandet nu men när jag gjorde det så bokade jag bara en enkel biljett till landet jag ville bo i och flyttade dit.

Det är så man gör. Det finns inte många enklare sätt att göra det på. Kolla visumregler för landet du vill lämna Sverige för bara.

Man måste väl kunna försörja sig i det nya landet? Hade de socialbidrag i ditt nya hemland så du slapp jobba?
Citera
2023-09-19, 16:42
Man slutar tänka.
Säljer allt.
Kollar Skyscanner.com sönder man vart man hamnar.

Onödigt att krångla till det
Citera
2023-09-19, 16:45
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Man måste väl kunna försörja sig i det nya landet? Hade de socialbidrag i ditt nya hemland så du slapp jobba?

Är alla som du?
Citera
2023-09-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Är alla som du?

Jag är tyvärr kvar och jobbar i det här skitlandet och undrar liksom TS hur man hittar bra jobb utomlands. Verkar mest vara skitjobb Linkedin om man inte är läkare eller ingenjör förstås.

Men du verkar ha kunnat överleva utomlands. Blev du försörjd av någon thailändska i Pattaya, eller drev ni en bordell ihop?
Citera
2023-09-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Hehe sen vill man hem igen, efter för mycket hygge, 13-åriga storrökare, föräldrar som tar en snaps i badhallen, och en pizza som kostar 195 SEK. Danmark är som att komma till Sverige 1960, på gott och ont.
Visst, vadå Danmark 1960. Var där i somras: ordning, redigt, gemytligt, rent. Allt såg mer välmående. Betydligt mer än Sverige
Citera
2023-09-19, 17:17
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Visst, vadå Danmark 1960. Var där i somras: ordning, redigt, gemytligt, rent. Allt såg mer välmående. Betydligt mer än Sverige
Danmark är extremt prydligt, som Österrike, och är supervackert att köra igenom med bil till Tyskland. Men det finns också enormt skabbiga kvarter i t.ex CPH som inte finns i Sverige.
Citera
2023-09-19, 17:32
Medlem
Smashngrabsthlms avatar
För att slippa detta landet i perioder där man tröttnar och behöver miljöombyte gjorde vi slag i saken för några år sedan och köpte en 2 rummare på Franska solkusten. Kan varmt rekommendera men kursen SEK vs EURO är inte den bästa just nu för köp av extraboende kanske. 😎
Citera
2023-09-19, 17:39
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Flytta till Svalbard, där får man va ifred
Citera
2023-09-19, 17:42
Går färja från Helsingborg till Helsingör ganska ofta, den kan jag varmt rekommendera.
Citera
2023-09-19, 18:05
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Danmark är extremt prydligt, som Österrike, och är supervackert att köra igenom med bil till Tyskland. Men det finns också enormt skabbiga kvarter i t.ex CPH som inte finns i Sverige.
Dom skabbiga områdena i Malmö är 100 gånger värre än i Köpenhamn. Förra gången jag åkte igenom Malmö med bussen så stod det en kriminell svarting utanför en affär med pistol, då hade bussen inte åkt väldigt långt ifrån Malmö central. Har aldrig känt mig rädd i Köpenhamn och då har jag tillbringat mycket tid i Nörrebro och Nord-vest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in