• 1
  • 2
2008-03-13, 18:20
Bannlyst
Jag fick liknande problem när jag körde trådlöst tangentbord, när batterierna började ta slut la den till en massa tecken när jag skrev och försökte jag sudda vart det nollor.
Har TS provat att byta tangentbord?
Citera
2008-03-13, 19:06
Medlem
Spikeys avatar
Testa att starta datorn med någon variant av linux från en live-cd, eller boota med nån XP-skiva och gå in i recovery-console och testa det gamla tangentbordet där.
Citera
2008-03-13, 21:36
Medlem
Har haft exakt samma problem med mitt microsoft tangentbord. Men det försvann efter att jag hade skakat och slått på det mycket. (Kanske har kommit något mellan tangenterna?)
Citera
2008-03-13, 22:12
Medlem
haywards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Om du är säker på att du har en trojan så ge oss en hijackthis log att kika på.

Jag är långt ifrån säker, men här kommer en log iaf. (Aldrig gjort en förrut och vet inte vad som eventuellt kan exkluderas, så, här kommer allt.)

Citat:
Ursprungligen postat av 927
jag vet inte vad du gör men funkar inte ett ps/2 tgt-bord så vet jag inte...

sen kan man väl formatera från windows och även ställa in cd som första boot device men jag skulle testa det andra tgt-bordet i en annan dator.
i vilket fall så har du ju en fungerade tgt-bord nu, ett svart ps/2 hos clas ohlson är ju inte direkt dyrt
Ställa in CD som första boot devicet känns lite risky och overkill. USB->PS/2-kopplare har jag ju som sagt provat, men du menar att det är värt att köpa ett tangentbord?

Citat:
Ursprungligen postat av aldenelektro
Jag fick liknande problem när jag körde trådlöst tangentbord, när batterierna började ta slut la den till en massa tecken när jag skrev och försökte jag sudda vart det nollor.
Har TS provat att byta tangentbord?
Citat:
Ursprungligen postat av Nallex
Har haft exakt samma problem med mitt microsoft tangentbord. Men det försvann efter att jag hade skakat och slått på det mycket. (Kanske har kommit något mellan tangenterna?)

Jag använder inte något trådlöst tangentbord, och jag har - som jag skrev - bytt, och det fungerar. Dock inte under uppstart.

Citat:
Ursprungligen postat av Spikey
Testa att starta datorn med någon variant av linux från en live-cd, eller boota med nån XP-skiva och gå in i recovery-console och testa det gamla tangentbordet där.
Jag har försökt mig på att starta från en Debian live-CD, men det gick inget vidare. Jag försökte sammanlagt ~5 gånger, och varje gång hängde installationen sig när jag skulle partionera/formatera.
Citera
2008-03-13, 23:16
Medlem
927s avatar
det är inte det minsta risky eftersom man kan ändra tillbaka men jag är inte säker på att man slipper "press any key to boot from cd", har aldrig behövt testa detta

testa det andra tgt-bordet på en annan dator, vad är ditt problem nu?
det är ju lite förvirrande vad du gör, vad som händer och vad som funkar och inte funkar
Citera
2008-03-14, 00:10
Medlem
mbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayward
Status update:
Jag har nu lånat mig till ett nytt tangentbord, och det fungerar. Problemet kvarstår dock med det gamla tangentbordet. Under autostartfliken i msconfig ligger bara program jag (på ett ungefär) vet vad de gör:
ccApp (ccleaner)
RunDLL32 (...)
NvCpl (norton)
ipoint (intellimousemjukvara)
TeaTimer (spy bot s&d)

Att trycka enter vid boot funkar fortfarande inte, och det är kanske så att det är ett "hårdvarufel på moderkortet".

Tack iaf.

klart det är ett fucking fel på ditt gamla tangetbord om ett nytt fungerar prima? hur kan du tro att det är ett virus i ditt gamla tangentbord?
Citera
2008-03-14, 01:02
Medlem
haywards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboll
klart det är ett fucking fel på ditt gamla tangetbord om ett nytt fungerar prima? hur kan du tro att det är ett virus i ditt gamla tangentbord?
Nu är jag relativt novis på området, meneeh, drivrutiner?
Citera
2008-03-14, 08:08
Medlem
Något liknande hände mig. det var dirka 3 dagar EFTER det att jag vällt en kopp varm choklad över tangentbordet och det torkat.
Du dricker och äter väl inte vid tangentbordet?
/H
Citera
2008-03-14, 08:25
Medlem
ChristianXs avatar
IT-S -> Windows

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera