Problemen brjade d jag fljde upp en mer eller mindre suspekt lnk en (inte infekterad) kompis skickade; allt jag skrev i Firefox kom ut baklnges. "Jag heter Hayward" kom allts ut som "drawyaH reteh gaJ". (Detta var allts bara i Firefox.) Detta problemet frsvann dock efter en omstart av Firefox, och efter virusprograms-, spy bot- och ad aware-skningar tnkte jag inte mer p det.
Nr jag startade upp datorn nsta gng hade detta spritt sig till att omfatta tangentnedtryckningar verlag, och "morphats". Skriver jag nu "i" kommer det ut som "i5", "u" blir "u9", mellanslag ignoreras, "k" blir "kk92" och ett tryck p hger piltangent blir till "-". Skriver jag "iu k" och trycker p hger piltangent blir det allts "i5u9kk92-".
Jag kr under WinXP, Firefox 2.0.0.12 och Norton Antivirus.
Att formatera datorn kan vl kanske ses som en sista utvg. Det r dock omjligt fr mig, d datorn inte knner av mitt entertryck vid boot med XPs installationsskiva. Detta r riktigt konstigt d 1) tangetbordet knns av nr datorn vid uppstart sger att den inte hittar PS2-musen eller ngot, och ber mig trycka valfritangent, 2) jag har ndrat till att USB-anslutna enheter ska knnas av under uppstart i BIOS och 3) jag har provat med PS2-tangentbord.
Hjlp med ett eller flera av problemen skulle vara sjysst, tackattack.