Hej. Jag har nyligen installerat windows på min nya hårddisk. Allt fungerade felfritt tills jag uppdaterade till SP2. Nu går internet segt och slutar fungera efter ett tag; "sidan kan inte visas" med IE, med Firefox ingenting. Ping fungerar som vanligt. Jag har avira antivirus installerat och den hittar inget. Jag har stängt av windows brandvägg och inaktiverat den tjänsten.
Till exempel: nu när jag skrivit den här tråden gick den inte att posta. Jag var tvungen att logga ut och in igen för att få igång internet. Och det går lååångsamt, trots min lina på 100/100.
Får du klagomål om för många halvöppna tcp/ip portar så har du något program som spammar nätet virus, spyware eller nåtot torrentprogram som är felinställt kanske ?
netstat -no, ctrl-alt-del och PID visar att programmet i fråga heter "wnd32.exe" och ligger i system32-mappen. Känner du till det programmet? Google ger ingenting. Ska försöka scanna det efter virus.
netstat -no, ctrl-alt-del och PID visar att programmet i fråga heter "wnd32.exe" och ligger i system32-mappen. Känner du till det programmet? Google ger ingenting. Ska försöka scanna det efter virus.
Ber om ursäkt för att jag går OT nu.
Men hur ser man vilken process som försöker öppna speciella portar? Jag körde "netstat -no" och fick se PID. Hur ser man vilket program detta PID tillhör?
Senast redigerad av MrTambourineMan 2008-03-13 kl. 21:55.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!