Hej. Jag har nyligen installerat windows p min nya hrddisk. Allt fungerade felfritt tills jag uppdaterade till SP2. Nu gr internet segt och slutar fungera efter ett tag; "sidan kan inte visas" med IE, med Firefox ingenting. Ping fungerar som vanligt. Jag har avira antivirus installerat och den hittar inget. Jag har stngt av windows brandvgg och inaktiverat den tjnsten.
Till exempel: nu nr jag skrivit den hr trden gick den inte att posta. Jag var tvungen att logga ut och in igen fr att f igng internet. Och det gr lngsamt, trots min lina p 100/100.
Fr du klagoml om fr mnga halvppna tcp/ip portar s har du ngot program som spammar ntet virus, spyware eller ntot torrentprogram som r felinstllt kanske ?
netstat -no, ctrl-alt-del och PID visar att programmet i frga heter "wnd32.exe" och ligger i system32-mappen. Knner du till det programmet? Google ger ingenting. Ska frska scanna det efter virus.
netstat -no, ctrl-alt-del och PID visar att programmet i frga heter "wnd32.exe" och ligger i system32-mappen. Knner du till det programmet? Google ger ingenting. Ska frska scanna det efter virus.
Ber om urskt fr att jag gr OT nu.
Men hur ser man vilken process som frsker ppna speciella portar? Jag krde "netstat -no" och fick se PID. Hur ser man vilket program detta PID tillhr?
Senast redigerad av MrTambourineMan 2008-03-13 kl. 21:55.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!