2008-03-13, 02:14
Medlem
Hej allihopa!

Ska framver ka en svng till det vackra Kpenhamn och svnga mina hriga lite, och jag hade tnkt ta med lite eget godis istllet fr att behva jaga runt p plats.

Min frga r nu, har ni varit med om att bussen/tget blivit tullad p vg in i Danmark frn Sverige?

Har sjlv kt in i Danmark 10+ ggr, frmst med Sfflebussen frn Gbg, men ven tget ifrn Malm, och jag har aldrig varit med om ngon tull p vg in i Danmark.

Vet att inget alternativ r 100% skert, men vill bara veta vilket alternativ som verkar minst riskfyllt. 1. Ta bussen frn Gteborg, via helsingborg och till Danmark? 2. Tget ver ifrn Malm?

Jag har klarat mig ifrn tullen 2 ggr p vg in i Sverige ifrn Danmark, Bda gngerna hade dom hund med sig, och bda gngerna hade jag weed p toaletten. Ena gngen slppte tullarna in hunden i bagageutrymmet och hunden brjade sklla p en vska som lg vldigt nra dr toaletten var. In i bussen kom en arg tullare med en vska "Vems r det hr?!" varav en stackars tant skrrat fick lunka ut och rentv sig sjlv....

Nog vore det vl tusan om jag inte skulla kunna f med mig 250mg kristaller i motsatt riktning!

Tankar och ideer uppskattas.

Peace!
Citera
2008-03-13, 02:27
Medlem
Packa in weedet ordentligt och lgg vskan ngonstans hgt i tget/bussen. Hundarna knner lttare lukten om vskan r p golvet.

Har aldrig varit med om tull mellan danmark-sverige.
Citera
2008-03-13, 02:42
Medlem
Nu r det inte weed jag ska frakta denna gng, utan MDMA kristaller.

Skulle det funka att lsa det i vatten och ha det i en vattenflaska som man har brevid sig? Hur lnge hller sig en sn "grogg"?

Antar att jag kommer placera (om jag nu ker buss) min lilla bomb p toan ngonstans, sen r det bara att hoppas p det bsta. Tror jag r verdrivet nojjig, men jag vill bara vara 100 p att f i mig precis rtt preparat/mngd fr tillfllet. Finns skert knappar och lappar p plats att kpa, men det ger mig mest en knut i magen.

Kram
Citera
2008-03-13, 18:59
Medlem
3illos avatar
Drog ver 3hg brunt utan problem i bilen dock frn Dk till Sve.
Krde rakt igenom tullen super fint, love resundsbron!
Citera
2008-03-13, 19:35
Medlem
Kr p bara, vlj vilket du vill av alternativen. Du kommer igenom p bda.. =)
Citera
2008-03-13, 20:17
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb_8
Kr p bara, vlj vilket du vill av alternativen. Du kommer igenom p bda.. =)

Jag skulle precis sga det samma. Om du tar tget ver bron finns risken med hundarna, men de har jag bara varit med om p hemresan till sverige. Aldrig ditvgen. Nu har jag bara krt med egen bil ver bron en gng och tagit tget 4 gnger varav en hemresa kollades.

Sen har jag "Turat" Helsingborg till Helsingr 100+ gnger d jag bor i Helsingborg. Brjade kpa sprit i danmark nar jag var 14 r gammal och p alla dessa gngerna ven i vuxen lder s har jag aldrig sttt p en tullare n minre sett ngon ens n gng! Jo det var en gng fr tio r sedan d de vinkade in vran bil p hemresan, den var fullmatad med l och sprit. Hon frgade om vi hade ngot att frtulla eller om vi hade fr mtcket sprit med oss! Jag svarade bara att vi har det vi ska ha med oss! Sen fick vi ka igen!

Om ni tar tget, kan du blanda ut kristalerna i vatten och stlla flaskan p golvet mellan inersta stolen och "chassit" p tget! D kan ni ju bara sga att den stod dr innan eller ngot sdant!

hur som helst r risken hur liten som helst att ni ker fast! S vlj ett alternativ och se glad ut!
Citera
2011-06-20, 17:20
Medlem
Recycles avatar
Vcker trden igen, ngon som sett tull med hundar p vg till danmark? Tnkte ta tget ver med lite vaket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in