• 1
  • 2
2008-03-13, 01:58
Medlem
franges avatar
http://www.corren.se/archive/2008/3/...s4owcar65c.xml

Äldre man bestulen på parkeringsplats

En man i 75–årsåldern ville vara hjälpsam och bistå en man som behövde växla pengar. Det kostade honom 5000 kronor.

Det var vid lunchtid i måndags som en man av utländsk härkomst tog kontakt med 75–åringen på Kvarnens takparkering. Han ville växla pengar men ångrade sig efter en stund och försvann från platsen. Då upptäckte åldringen att hans plånbok länsats på cirka 5000 kronor.

Bedragaren, som talade på bruten svenska, var mörkhårig, troligen runt 30–40 år och bar en ljus lång rock.

Farvär Moder Svea.
2008-03-13, 02:48
Medlem
Men varför har man 5000 kr på sig?? Då får man nästan skylla sig själv. Det är lite som att lämna nycklarna kvar i bilen och se om den står kvar...
2008-03-13, 02:53
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johro
Men varför har man 5000 kr på sig?? Då får man nästan skylla sig själv. Det är lite som att lämna nycklarna kvar i bilen och se om den står kvar...

Urskater, ursakter och ater ursakter. Fore massinvasionen sa kunde man ga ut med 5000 kronor i fickan utan att frukta. Det ar sorgligt att varat samhalle har blivit sa krasst att man tycker att en 75 aring med pengar i fickan far skylla sig sjalv att han blir ranad av en invandrare.
2008-03-13, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ja det är ju inte samhället det är fel på, utan den stackars godtrogna herren.
2008-03-13, 09:28
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Äldre man bestulen på parkeringsplats

Tänk om dom var lika påhittiga när det gällde att hitta arbete!
2008-03-13, 09:42
Medlem
Mr Andersons avatar
Det mest fascinerande är att Corren faktiskt presenterade ett signalement. Det var sannolikt ett misstag. Idag var de tillbaka med det traditionella klädsel–kön–ålder–signalementet.

http://www.corren.se/archive/2008/3/...ucje30tn7n.xml

Att Corren skulle lämna PK-träsket annat än av misstag är ju inget att förvånas över.
2008-03-13, 09:48
Medlem
Citat:
Då antar jag att du också tycker att tjejer som blir våldtagna för att dom går omkring i tajta byxor eller korta kjolar får skylla sig själva? För det är exakt samma sak.
2008-03-13, 10:54
Medlem
Sunners avatar
Citat:

Du har inte så mycket kontakt med äldre personer va?
Många av dem tenderar att uträtta allt med kontanter, betalar räkningar på posten, osov.
Att de använder VISA, internetbank, och andra dylika tjänster som vi i de yngre generationerna tar för givet är ganska sällsynt.
2008-03-13, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Roth]
Då antar jag att du också tycker att tjejer som blir våldtagna för att dom går omkring i tajta byxor eller korta kjolar får skylla sig själva? För det är exakt samma sak.

ja?
2008-03-13, 12:36
Medlem
KarlPs avatar
Jag tycker också synd om den gamle mannen han kanske precis hade varit på banken och tagit ut pengarna eller något sånt.
Men!
Det är en lustig sak att när man läser i tidningarna om människor som blivit rånade så är det nästan alltid så att dom har extremt mycket kontanter på sig.
Det kan vara allt från några tusen till 15-20 tusen kronor.
Jag har aldrig så mycket kontanter i plånboken, speciellt inte nuförtiden när man betalar allt med kort.

Kan det vara så att de rånade passar på att lägga på några tusen extra när dom anmäler brottet för att sedan få ut det på någon försäkring?
2008-03-13, 12:40
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlP
Jag tycker också synd om den gamle mannen han kanske precis hade varit på banken och tagit ut pengarna eller något sånt.
Men!
Det är en lustig sak att när man läser i tidningarna om människor som blivit rånade så är det nästan alltid så att dom har extremt mycket kontanter på sig.
Det kan vara allt från några tusen till 15-20 tusen kronor.
Jag har aldrig så mycket kontanter i plånboken, speciellt inte nuförtiden när man betalar allt med kort.

Kan det vara så att de rånade passar på att lägga på några tusen extra när dom anmäler brottet för att sedan få ut det på någon försäkring?

Jag hänvisar till min post om pensionärer och deras förhållande till kontanter gentemot betal/kreditkort och andra elektroniska betalmedel.
2008-03-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
ja?

Och jag tycker att en tjej ska kunna gå omkring på stan i en bikini gjord utav tusenlappar utan att någon försöker våldta eller råna henne.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in