2008-03-12, 23:22
Medlem
Jag tittade efter en annan trd om detta. Hittade ingen, s finns det en s lnka mig dit..

Nr jag ska frska starta min dator s brjar allt snurra.. sen bara stannar den :/ Dr r ingen flkt som inte kan snurra eller s... har allts ingen chans att vlja "starta frn skiva" eller ngot annat alternativ..

Ibland s kommer jag till dr man kan starta frn skivan, men s fort den brjar speeda upp s dr den :/ S kan inte formatera den..
Senast redigerad av Jonsaw 2008-03-13 kl. 00:05.
Citera
2008-03-13, 01:11
Medlem
jocke18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsaw
Jag tittade efter en annan trd om detta. Hittade ingen, s finns det en s lnka mig dit..

Nr jag ska frska starta min dator s brjar allt snurra.. sen bara stannar den :/ Dr r ingen flkt som inte kan snurra eller s... har allts ingen chans att vlja "starta frn skiva" eller ngot annat alternativ..

Ibland s kommer jag till dr man kan starta frn skivan, men s fort den brjar speeda upp s dr den :/ S kan inte formatera den..

Kolla s att graffekortet sitter i.. Eller s kan det vara s att ntagget brjat strula. Testa kra med typ kompisens ntagg. och se ifall det funkar?
Citera
2008-03-13, 01:17
Medlem
Hmm gissar nog p att det r ntaggregatet som inte pallar lngre. Testa med ett annat agg och kolla.
Citera
2008-03-13, 01:34
Medlem
Konstiga var att den hade sttt igng i 3 dagar, sen skulle jag kolla min mejl s bara dog den ville till en brjan inte ens starta.. Jag r inte s jttehemma p datorer. S skulle grna vilja ha hjlp om vad som r ett bra ntagg och s..
Senast redigerad av Jonsaw 2008-03-13 kl. 01:37.
Citera
2008-03-13, 01:54
Medlem
NicJays avatar
jag hade samma problem med min dator..
den startade upp..sen dog den efter ngra sekunder.
visa sig att jag hade fel p min processorflkt
du kanske har samma problem?
Citera
2008-03-13, 02:16
Medlem
Vad hade du fr fel p den? Snurrade den inte alls eller? Vilken av dem r det? Just nu r dr 4 flktar iaf :P En till chassit, en p grafikkortet och sen r dr 2 st till s antar att det r ngon av dem..
Citera
2008-03-13, 02:23
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsaw
Vad hade du fr fel p den? Snurrade den inte alls eller? Vilken av dem r det? Just nu r dr 4 flktar iaf :P En till chassit, en p grafikkortet och sen r dr 2 st till s antar att det r ngon av dem..

i mitt fall var det en felmontering av processorflkten som gjorde att att moderkortet inte blev nerkylt...d slogs flkten av och hela datorn dog.

Jadu, vilken det r...det vet jag inte,
hade en smart kompis som fixade det problemet t mig
Citera
2008-03-13, 11:44
Medlem
Nja tror inte det r felmonterat, fr datorn har funkat praktiskt taget felfritt i tre r... s d borde det varit rtt frn brjan..
Citera
2008-03-13, 12:02
Medlem
The Muppet Shows avatar
Antingen behver du byta ntaggregat, grafikkort eller s har du ngon flkt som behver gras ren (eller bytas ut).

Det r min gissning. Vi har haft exakt samma problem med en dator och d var det grafikkortet som hade gtt snder. Knner igen det dr med att den speedar upp och sedan dr.
Citera
2008-03-13, 12:09
Medlem
Har precis skaffat en ny flkt till grafikkortet s den behver inte rengras eller ngot snt. Men den flkten r kanske fr tung att driva?Kan ju testa me att lirka lite me grafikkortet? Kan rengra flktarna lite.. Men mer kan jag inte gra sj..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in