2008-03-12, 23:22
Medlem
Jag tittade efter en annan tråd om detta. Hittade ingen, så finns det en så länka mig dit..

När jag ska försöka starta min dator så börjar allt snurra.. sen bara stannar den :/ Där är ingen fläkt som inte kan snurra eller så... har alltså ingen chans att välja "starta från skiva" eller något annat alternativ..

Ibland så kommer jag till där man kan starta från skivan, men så fort den börjar speeda upp så dör den :/ Så kan inte formatera den..
Senast redigerad av Jonsaw 2008-03-13 kl. 00:05.
Citera
2008-03-13, 01:11
Medlem
jocke18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsaw
Jag tittade efter en annan tråd om detta. Hittade ingen, så finns det en så länka mig dit..

När jag ska försöka starta min dator så börjar allt snurra.. sen bara stannar den :/ Där är ingen fläkt som inte kan snurra eller så... har alltså ingen chans att välja "starta från skiva" eller något annat alternativ..

Ibland så kommer jag till där man kan starta från skivan, men så fort den börjar speeda upp så dör den :/ Så kan inte formatera den..

Kolla så att graffekortet sitter i.. Eller så kan det vara så att nätagget börjat strula. Testa köra med typ kompisens nätagg. och se ifall det funkar?
Citera
2008-03-13, 01:17
Medlem
Hmm gissar nog på att det är nätaggregatet som inte pallar längre. Testa med ett annat agg och kolla.
Citera
2008-03-13, 01:34
Medlem
Konstiga var att den hade stått igång i 3 dagar, sen skulle jag kolla min mejl så bara dog den å ville till en början inte ens starta.. Jag är inte så jättehemma på datorer. Så skulle gärna vilja ha hjälp om vad som är ett bra nätagg och så..
Senast redigerad av Jonsaw 2008-03-13 kl. 01:37.
Citera
2008-03-13, 01:54
Medlem
NicJays avatar
jag hade samma problem med min dator..
den startade upp..sen dog den efter några sekunder.
visa sig att jag hade fel på min processorfläkt
du kanske har samma problem?
Citera
2008-03-13, 02:16
Medlem
Vad hade du för fel på den? Snurrade den inte alls eller? Vilken av dem är det? Just nu är där 4 fläktar iaf :P En till chassit, en på grafikkortet och sen är där 2 st till så antar att det är någon av dem..
Citera
2008-03-13, 02:23
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsaw
Vad hade du för fel på den? Snurrade den inte alls eller? Vilken av dem är det? Just nu är där 4 fläktar iaf :P En till chassit, en på grafikkortet och sen är där 2 st till så antar att det är någon av dem..

i mitt fall var det en felmontering av processorfläkten som gjorde att att moderkortet inte blev nerkylt...då slogs fläkten av och hela datorn dog.

Jadu, vilken det är...det vet jag inte,
hade en smart kompis som fixade det problemet åt mig
Citera
2008-03-13, 11:44
Medlem
Nja tror inte det är felmonterat, för datorn har funkat praktiskt taget felfritt i tre år... så då borde det varit rätt från början..
Citera
2008-03-13, 12:02
Medlem
The Muppet Shows avatar
Antingen behöver du byta nätaggregat, grafikkort eller så har du någon fläkt som behöver göras ren (eller bytas ut).

Det är min gissning. Vi har haft exakt samma problem med en dator och då var det grafikkortet som hade gått sönder. Känner igen det där med att den speedar upp och sedan dör.
Citera
2008-03-13, 12:09
Medlem
Har precis skaffat en ny fläkt till grafikkortet så den behöver inte rengöras eller något sånt. Men den fläkten är kanske för tung att driva?Kan ju testa me att lirka lite me grafikkortet? Kan rengöra fläktarna lite.. Men mer kan jag inte göra sj..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in