• 1
  • 2
2008-03-12, 21:16
Medlem
Varför har jag fått för mig att om jag röker 1 paket cigg kommer jag få cancer om runt 10 år och dö? Har rökt Ca 7 paket under en tid på 3 månader och bestämde att efter det aldrig röka igen och har inte gjort det. Alltså inte rökt en cigg på 2 månader.
Nu är det ändå så gott med cigg Tror hela tiden att jag ska dö av cancer och dylikt när jag sätter en cigg i munnen. Är 18 år. Vill småröka lite men fan, är jag för feg eller vad är det frågan om? Hjärntvättaad av anti-rökning propaganda?
Citera
2008-03-12, 21:18
Medlem
jud3ns avatar
verkar mer som att ditt undermedvetna är för smart än för fegt
Citera
2008-03-12, 21:33
Medlem
Earthblinds avatar
Jag är då också över 18 år och jag har rökt sedan jag var 15 år tror jag. Jag förbrukar ca 10 cigg varje dag men är ändå inte orolig över någon cancer. Cancer kan ju uppkomma av flera faktorer i egentligen just lungcancer osv så beror detpå också hur du motionerar och såna saker med men om du tar en cigg då och då så är det inte så jättefarligt men om du blir beroende så löper du större risk att få cancer. Fast rök och må bra säger jag även om jag inte tycker att tobak smakar gott
Citera
2008-03-12, 22:03
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earthblind
Jag är då också över 18 år och jag har rökt sedan jag var 15 år tror jag. Jag förbrukar ca 10 cigg varje dag men är ändå inte orolig över någon cancer. Cancer kan ju uppkomma av flera faktorer i egentligen just lungcancer osv så beror detpå också hur du motionerar och såna saker med men om du tar en cigg då och då så är det inte så jättefarligt men om du blir beroende så löper du större risk att få cancer. Fast rök och må bra säger jag även om jag inte tycker att tobak smakar gott

känns ju nobelprissmart att röka då
Citera
2008-03-12, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jag_Är_inte_Du
Varför har jag fått för mig att om jag röker 1 paket cigg kommer jag få cancer om runt 10 år och dö? Har rökt Ca 7 paket under en tid på 3 månader och bestämde att efter det aldrig röka igen och har inte gjort det. Alltså inte rökt en cigg på 2 månader.
Nu är det ändå så gott med cigg Tror hela tiden att jag ska dö av cancer och dylikt när jag sätter en cigg i munnen. Är 18 år. Vill småröka lite men fan, är jag för feg eller vad är det frågan om? Hjärntvättaad av anti-rökning propaganda?

Min farfar rökte 2 paket om dagen i några decenium! Han blev 96 år gammal.

Rökte och drack öl! Det bästa han visste...
Citera
2008-03-12, 22:40
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-N-A

Vissa har turen att ha bra gener.
Citera
2008-03-12, 22:41
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
känns ju nobelprissmart att röka då

Om jag ska vara ärlig så är det jävligt svårt att sluta, höll mig i 14 dagar och beroendet var på som fan. Så jag började igen. Om jag ska vara ärlig så smakade det gott i början när man började röka men nu har man tappat det goda i det
Citera
2008-03-13, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-N-A

Det var han som byggde Empire State Building och Cheopspyramiden va?
Citera
2008-03-13, 22:25
Medlem
MrTambourineMans avatar
Otroligt att folk oroar sig över cancer. Risken att få det är liten även om man är rökare.

Det du ska oroa dig över är kol. Om du röker hela livet är det ungefär 1/3 chans att det dagen du dör, så är det pga av kol. Det betyder inte att du nödvändigtvis dör en tidig död. Men det betyder att du under dem sista dagarna/veckorna/månaderna/åren kommer har andningsbesvär och att du kommer dö en väldigt plågsam död.För att inte tala om emfysem.

Med tanke på dessa hemskheter fattar jag inte hur folk orkar ödsla energi på att oroa sig för något som cancer.
Citera
2008-03-13, 22:30
Medlem
Christerknatchs avatar
Vilken underbar paranoia du har. Om du inte har förståndet att rädda din hälsa kanske din rädsla har det.
Citera
2008-03-13, 22:37
Medlem
CrackCrickets avatar
Cigg dödar mer människor än alkohol, droger, självmord, mord och bilolyckor tillsammans.
Så det kan alltså vara smart att hålla sig borta ifrån ciggen.

Är du rökare hela livet är chansen att du ska dö som ett resultat av din rökning 50%.
Oddsen är enligt mig dock inte alltför elaka Take a walk on the wild side!
Citera
2008-03-14, 01:15
Medlem
Sen kanske man har tröttnat på cigaretter när man är typ 50. Liksom, 30-40 års rökning. Kör hårt säger jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in