2008-03-12, 18:08
Medlem
Fraziers avatar
Skall till tandläkaren imorgon för att rotfylla en tand. Jag har pratat med dem och blivit lovad en "lugnande medicin" som skall intas 30 min. innan ingreppet.
Vad kan detta vara? Och hur stor dos? Jag får inte lov att köra bil efter besöket.
Citera
2008-03-12, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frazier
Skall till tandläkaren imorgon för att rotfylla en tand. Jag har pratat med dem och blivit lovad en "lugnande medicin" som skall intas 30 min. innan ingreppet.
Vad kan detta vara? Och hur stor dos? Jag får inte lov att köra bil efter besöket.

Kommer inte ihåg vilken benzo det är tandis delegerar? men benzo nonless!
Citera
2008-03-12, 18:16
Bannlyst
Har för mig att det är Dormicum (Midazolam) man får.
Citera
2008-03-12, 18:20
Medlem
Fraziers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albinmedsnöret

Är den effektfull? Har en känsla av att en som väger 105 Kg får typ 5mg Stesolid och då kan det ju kvitta.........
Citera
2008-03-12, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albinmedsnöret

-Pang! Den va det ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Frazier
Är den effektfull? Har en känsla av att en som väger 105 Kg får typ 5mg Stesolid och då kan det ju kvitta.........

Jo det är rätt bra drag i den ska du se! snabb effekt om inget annat (då alla reagerar olika på olika benzo sorter).
Senast redigerad av TheSerpent 2008-03-12 kl. 18:30.
Citera
2008-03-12, 19:24
Medlem
joasones avatar
Dormicum e fett... du kommer få en lagom dos de brukar veta vad de håller på med. Den slår direkt beroende på hur den intas oralt tar ju lite tid men tex näsan med spray slår direkt fast de gör inte så längre då det kan ge en bi smak i 6 mån.. Brukar oftast bara ges till barn som e riktigt räddda för tandplågarn..Jag ska också dit imorn men jag får ingen dormicum.... Detta används också vid riktiga operationer så det e starkt....
Citera
2008-03-12, 21:13
Bannlyst
Kom precis på en sjuk idé. Om du ska ha en lång operation så varför inte slänga i dig en lapp syra eller nåt? Fatta vilken sjuk tripp det skulle bli

Skämt åsido, minns när jag var hos tandläkaren när jag var runt 7-8 år. Då fick jag lustgas, det var verkligen helt värdelöst på mig iallafall.
Någon annan som fått en sådan behandling?
Citera
2008-03-12, 21:54
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldenelektro
Kom precis på en sjuk idé. Om du ska ha en lång operation så varför inte slänga i dig en lapp syra eller nåt? Fatta vilken sjuk tripp det skulle bli

Skämt åsido, minns när jag var hos tandläkaren när jag var runt 7-8 år. Då fick jag lustgas, det var verkligen helt värdelöst på mig iallafall.
Någon annan som fått en sådan behandling?

Det kan man få om man ber om det. Tror dock att det kostar ca 500 kr extra.
Citera
2008-03-12, 22:11
Medlem
Jag vil tro det er Stesolid du får, eller Sobril.

(Dormicum är nogot man får som lett "narkos" när man sitter i tandläkarstolen.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in