• 4
  • 5
2011-01-06, 21:59
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metonymen
Intressant att just Du vet mitt bsta bara sdr, aprop 'identitet's-vsendet...

Har inte sagt nnting om varken dig personligen eller din identitet. Ppekade bara att du har ett ondigt komplicerat sprkbruk och att du kan gra det enklare fr att fler personer ska frst dig.

Tydligen s frstr du inte ens enkel svenska s ngon slags allvarlig psykisk strning lider du ju definitivt av.
Citera
2011-01-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
Har inte sagt nnting om varken dig personligen eller din identitet. Ppekade bara att du har ett ondigt komplicerat sprkbruk och att du kan gra det enklare fr att fler personer ska frst dig.

Tydligen s frstr du inte ens enkel svenska s ngon slags allvarlig psykisk strning lider du ju definitivt av.
Vad har detta med 'Akademisk filosofi' att beskaffa?

Med tanke p ditt uppseendevckande "identitets"-tramsande undrar man ju lite ltt
retoriskt vad du sjlv egentligen har att sga om identitets-begreppet(?)

Om man fr spekulera r det hgst sannolikt att du lider brist rent intellektuellt, s fga r att vnta;
mot bakgrund av hur du formulerar dig "filosofiskt".

(Det synes f.. rtt uppenbart att du hamnat p fel trd:
'Relationsakuten' inunder 'Livsstil' r nog dr du verkar hra hemma...)
Senast redigerad av Metonymen 2011-01-07 kl. 00:16.
Citera
2011-01-07, 00:16
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Vad har detta med 'Akademisk filosofi' att beskaffa?

Med tanke p ditt uppseendevckande "identitets"-tramsande undrar man ju lite ltt
retoriskt vad du sjlv egentligen har att sga om identitets-begreppet(?)

Om man fr spekulera r det hgst sannolikt att du lider brist rent intellektuellt, s fga r att vnta;
mot bakgrund av hur du formulerar dig "filosofiskt".

(Det synes f.. rtt uppenbart att du hamnat p fel trd:
'Relationsakuten' inunder 'Livsstil' r nog dr du verkar hra hemma, till att brja med...)

Du missar fortfarande precis allt jag skriver till dig. Gr du det med flit eller har du aspergers/huntingtons eller nt? Sdana personer har en tendens att skriva s frvirrat som du gr.

Har fortfarande inte sagt ett ord om identitet i den hr trden, s du lider uppenbarligen av en grov psykisk sjukdom, jag hoppas att du sker hjlp fr dina problem.

Psykiska problem, psykologi och psykiatri under vetenskap r nog dr du verkar hra hemma. Nr vi nd tipsar varandra.
Senast redigerad av skaruhaenglass 2011-01-07 kl. 00:20.
Citera
2011-01-07, 00:31
Medlem
Citat:
Du missar fortfarande precis allt jag skriver till dig. Gr du det med flit eller har du aspergers/huntingtons eller nt? Sdana personer har en tendens att skriva s frvirrat som du gr.

Har fortfarande inte sagt ett ord om identitet i den hr trden, s du lider uppenbarligen av en grov psykisk sjukdom, jag hoppas att du sker hjlp fr dina problem.

Psykiska problem, psykologi och psykiatri under vetenskap r nog dr du verkar hra hemma. Nr vi nd tipsar varandra.
Det r just Det som r Saken, och ditt rtt klara problem hr:
Du skriver ej om mnet/: 'Identitet' (frmr du ej?), utan sysslar med annat relations-polemiskt etc. (medvetet drivet OT-iserande, fr att sga det milt).

Igen: Detta r uppenbarligen FEL trd fr dig. Man behver, hr, dels frst vad (akademisk) filosofi och i det hr fallet 'identitet' avhandlar och omfattar just mnes-mssigt, och dels frst att lsa - och att kommunicera i och med detta s.a.s.

Jag hnvisar dig ter, i all dmjukhet, till trdar (eller andra internetforum) dr man kan kommunicera UTAN ett tnkande intellekt, s som du mer verkar ha fallenhet fr, med tanke p vad och hur du kommunicerat dessa 2 gnger.

Lycka till!
Citera
2011-01-07, 01:41
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Det r just Det som r Saken, och ditt rtt klara problem hr:
Du skriver ej om mnet/: 'Identitet' (frmr du ej?), utan sysslar med annat relations-polemiskt etc. (medvetet drivet OT-iserande, fr att sga det milt).

Igen: Detta r uppenbarligen FEL trd fr dig. Man behver, hr, dels frst vad (akademisk) filosofi och i det hr fallet 'identitet' avhandlar och omfattar just mnes-mssigt, och dels frst att lsa - och att kommunicera i och med detta s.a.s.

Jag hnvisar dig ter, i all dmjukhet, till trdar (eller andra internetforum) dr man kan kommunicera UTAN ett tnkande intellekt, s som du mer verkar ha fallenhet fr, med tanke p vad och hur du kommunicerat dessa 2 gnger.

Lycka till!

Ditt sprkbruk har ganska lite med intellekt att gra. Att ppeka att du kan skriva enklare r inte direkt p topic men handlar om hur trden kan bli mer effektiv. Och att du anvnder ditt sprk p ett korkat stt, du kan f fram det du skriver med hlften s mnga tecken..

Du verkar vara vertygad om att filosofi handlar om att dansa en s fin sprkbalett som mjligt, vilket sklart r helt urbota korkat. Filosofi handlar i de flesta fall att frenkla saker s man kan relatera till dem p ett logiskt stt.

Sen har jag inte skrivit ngonting som har ngonting med Relationer att gra. Din mentala akrobatik r ju utver denna vrld mnniska..

Jag hr ditt rd. Tackar dock vnligt men bestmt nej. Jag frstr att i ditt eget huvud s r du intellektuell fr att du r bra p lingvistik, verkligheten tar ikapp ibland dock.
Citera
2011-01-07, 03:22
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Intressant att just Du vet mitt bsta bara sdr, aprop 'identitet's-vsendet...

Nr nu en s stor del av FBs anvndare motstter sig exakt samma sak, och nr det just rr sig om att din kommunikation r CP, kan du d inte brja ta det till efterrttning?
Citera
2011-01-07, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Nr nu en s stor del av FBs anvndare motstter sig exakt samma sak, och nr det just rr sig om att din kommunikation r CP, kan du d inte brja ta det till efterrttning?
Moderatorn br nog titta p sdan OT-verksamhet, som L. anvnder.
Citera
2011-01-07, 05:21
Medlem
Citat:
Ditt sprkbruk har ganska lite med intellekt att gra. Att ppeka att du kan skriva enklare r inte direkt p topic men handlar om hur trden kan bli mer effektiv. Och att du anvnder ditt sprk p ett korkat stt, du kan f fram det du skriver med hlften s mnga tecken..

Du verkar vara vertygad om att filosofi handlar om att dansa en s fin sprkbalett som mjligt, vilket sklart r helt urbota korkat. Filosofi handlar i de flesta fall att frenkla saker s man kan relatera till dem p ett logiskt stt.

Sen har jag inte skrivit ngonting som har ngonting med Relationer att gra. Din mentala akrobatik r ju utver denna vrld mnniska..

Jag hr ditt rd. Tackar dock vnligt men bestmt nej. Jag frstr att i ditt eget huvud s r du intellektuell fr att du r bra p lingvistik, verkligheten tar ikapp ibland dock.
OT och trams p samma gng av denne Flashback-anvndare.

Den s.k. 's....' frsker hr d, efter att tidigare under natten konstant uttalat OT-barnsligheter,
anstrnga sig fr att sga ngot...
1. s. skriver fortfarande bara OffTopic.
2. s. fortstter med praktik som kan liknas vid "brkstake-verksamhet", med i huvudsak person-polemik p agendan (s. verkar inte ha ngon annan avsikt alls med sin verksamhet).
3. Det hr r allts en trd inom trdkomplexet 'Akademisk filosofi > Filosofi > Identitet'.
Vad har egentligen s. hr att gra?(!)
Citera
2011-01-07, 12:51
Medlem
h! r det nd inte lite roligt med ett s monstrust omvxlande sprk som Metonymen kommer med? Jag svr att alla som lser och str sig p sprket (inklusive jag eftersom jag fr Heideggervibbar mixat med sprklexikonbeskrivningar av ord) skulle sakna Metonymen i samma stund han slutade vara aktiv hr!
Citera
2011-01-07, 13:59
Medlem
Nog med off topic nu. Hll er till mnet.

/MOD
Citera
2011-01-27, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Erik Klawonn har gjort en rolig avhandling (Jagets ontologi) dr han bland annat tar upp Parfits behandling av delningsexempel. Han har ngra ganska roliga invndninger (kan avslja att han r Kartesiansk substansdualist, om det vcker ngon sorts vulgr lust att kolla upp ytterligare). Det r nstan som filosofisk komedi. Kan varmt anbefala den.

Aight ska checka Du har rtt, cartesiansk substansdualism lter som ett skmt!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in