• 4
  • 5
2011-01-06, 21:59
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metonymen
Intressant att just Du vet mitt bästa bara sådär, apropå 'identitet's-väsendet...

Har inte sagt nånting om varken dig personligen eller din identitet. Påpekade bara att du har ett onödigt komplicerat språkbruk och att du kan göra det enklare för att fler personer ska förstå dig.

Tydligen så förstår du inte ens enkel svenska så någon slags allvarlig psykisk störning lider du ju definitivt av.
Citera
2011-01-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
Har inte sagt nånting om varken dig personligen eller din identitet. Påpekade bara att du har ett onödigt komplicerat språkbruk och att du kan göra det enklare för att fler personer ska förstå dig.

Tydligen så förstår du inte ens enkel svenska så någon slags allvarlig psykisk störning lider du ju definitivt av.
Vad har detta med 'Akademisk filosofi' att beskaffa?

Med tanke på ditt uppseendeväckande "identitets"-tramsande undrar man ju lite lätt
retoriskt vad du själv egentligen har att säga om identitets-begreppet(?)

Om man får spekulera är det högst sannolikt att du lider brist rent intellektuellt, så föga är att vänta;
mot bakgrund av hur du formulerar dig "filosofiskt".

(Det synes f.ö. rätt uppenbart att du hamnat på fel tråd:
'Relationsakuten' inunder 'Livsstil' är nog där du verkar höra hemma...)
Senast redigerad av Metonymen 2011-01-07 kl. 00:16.
Citera
2011-01-07, 00:16
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Vad har detta med 'Akademisk filosofi' att beskaffa?

Med tanke på ditt uppseendeväckande "identitets"-tramsande undrar man ju lite lätt
retoriskt vad du själv egentligen har att säga om identitets-begreppet(?)

Om man får spekulera är det högst sannolikt att du lider brist rent intellektuellt, så föga är att vänta;
mot bakgrund av hur du formulerar dig "filosofiskt".

(Det synes f.ö. rätt uppenbart att du hamnat på fel tråd:
'Relationsakuten' inunder 'Livsstil' är nog där du verkar höra hemma, till att börja med...)

Du missar fortfarande precis allt jag skriver till dig. Gör du det med flit eller har du aspergers/huntingtons eller nåt? Sådana personer har en tendens att skriva så förvirrat som du gör.

Har fortfarande inte sagt ett ord om identitet i den här tråden, så du lider uppenbarligen av en grov psykisk sjukdom, jag hoppas att du söker hjälp för dina problem.

Psykiska problem, psykologi och psykiatri under vetenskap är nog där du verkar höra hemma. När vi ändå tipsar varandra.
Senast redigerad av skaruhaenglass 2011-01-07 kl. 00:20.
Citera
2011-01-07, 00:31
Medlem
Citat:
Du missar fortfarande precis allt jag skriver till dig. Gör du det med flit eller har du aspergers/huntingtons eller nåt? Sådana personer har en tendens att skriva så förvirrat som du gör.

Har fortfarande inte sagt ett ord om identitet i den här tråden, så du lider uppenbarligen av en grov psykisk sjukdom, jag hoppas att du söker hjälp för dina problem.

Psykiska problem, psykologi och psykiatri under vetenskap är nog där du verkar höra hemma. När vi ändå tipsar varandra.
Det är just Det som är Saken, och ditt rätt klara problem här:
Du skriver ej om Ämnet/: 'Identitet' (förmår du ej?), utan sysslar med annat relations-polemiskt etc. (medvetet drivet OT-iserande, för att säga det milt).

Igen: Detta är uppenbarligen FEL tråd för dig. Man behöver, här, dels förstå vad (akademisk) filosofi och i det här fallet 'identitet' avhandlar och omfattar just ämnes-mässigt, och dels förstå att läsa - och att kommunicera i och med detta s.a.s.

Jag hänvisar dig åter, i all ödmjukhet, till trådar (eller andra internetforum) där man kan kommunicera UTAN ett tänkande intellekt, så som du mer verkar ha fallenhet för, med tanke på vad och hur du kommunicerat dessa 2 gånger.

Lycka till!
Citera
2011-01-07, 01:41
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Det är just Det som är Saken, och ditt rätt klara problem här:
Du skriver ej om Ämnet/: 'Identitet' (förmår du ej?), utan sysslar med annat relations-polemiskt etc. (medvetet drivet OT-iserande, för att säga det milt).

Igen: Detta är uppenbarligen FEL tråd för dig. Man behöver, här, dels förstå vad (akademisk) filosofi och i det här fallet 'identitet' avhandlar och omfattar just ämnes-mässigt, och dels förstå att läsa - och att kommunicera i och med detta s.a.s.

Jag hänvisar dig åter, i all ödmjukhet, till trådar (eller andra internetforum) där man kan kommunicera UTAN ett tänkande intellekt, så som du mer verkar ha fallenhet för, med tanke på vad och hur du kommunicerat dessa 2 gånger.

Lycka till!

Ditt språkbruk har ganska lite med intellekt att göra. Att påpeka att du kan skriva enklare är inte direkt på topic men handlar om hur tråden kan bli mer effektiv. Och att du använder ditt språk på ett korkat sätt, du kan få fram det du skriver med hälften så många tecken..

Du verkar vara övertygad om att filosofi handlar om att dansa en så fin språkbalett som möjligt, vilket såklart är helt urbota korkat. Filosofi handlar i de flesta fall att förenkla saker så man kan relatera till dem på ett logiskt sätt.

Sen har jag inte skrivit någonting som har någonting med Relationer att göra. Din mentala akrobatik är ju utöver denna värld människa..

Jag hör ditt råd. Tackar dock vänligt men bestämt nej. Jag förstår att i ditt eget huvud så är du intellektuell för att du är bra på lingvistik, verkligheten tar ikapp ibland dock.
Citera
2011-01-07, 03:22
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Intressant att just Du vet mitt bästa bara sådär, apropå 'identitet's-väsendet...

När nu en så stor del av FBs användare motsätter sig exakt samma sak, och när det just rör sig om att din kommunikation är CP, kan du då inte börja ta det till efterrättning?
Citera
2011-01-07, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
När nu en så stor del av FBs användare motsätter sig exakt samma sak, och när det just rör sig om att din kommunikation är CP, kan du då inte börja ta det till efterrättning?
Moderatorn bör nog titta på sådan OT-verksamhet, som L. använder.
Citera
2011-01-07, 05:21
Medlem
Citat:
Ditt språkbruk har ganska lite med intellekt att göra. Att påpeka att du kan skriva enklare är inte direkt på topic men handlar om hur tråden kan bli mer effektiv. Och att du använder ditt språk på ett korkat sätt, du kan få fram det du skriver med hälften så många tecken..

Du verkar vara övertygad om att filosofi handlar om att dansa en så fin språkbalett som möjligt, vilket såklart är helt urbota korkat. Filosofi handlar i de flesta fall att förenkla saker så man kan relatera till dem på ett logiskt sätt.

Sen har jag inte skrivit någonting som har någonting med Relationer att göra. Din mentala akrobatik är ju utöver denna värld människa..

Jag hör ditt råd. Tackar dock vänligt men bestämt nej. Jag förstår att i ditt eget huvud så är du intellektuell för att du är bra på lingvistik, verkligheten tar ikapp ibland dock.
OT och trams på samma gång av denne Flashback-användare.

Den s.k. 's....' försöker här då, efter att tidigare under natten konstant uttalat OT-barnsligheter,
anstränga sig för att säga något...
1. s. skriver fortfarande bara OffTopic.
2. s. fortsätter med praktik som kan liknas vid "bråkstake-verksamhet", med i huvudsak person-polemik på agendan (s. verkar inte ha någon annan avsikt alls med sin verksamhet).
3. Det här är alltså en tråd inom trådkomplexet 'Akademisk filosofi > Filosofi > Identitet'.
Vad har egentligen s. här att göra?(!)
Citera
2011-01-07, 12:51
Medlem
Äh! Är det ändå inte lite roligt med ett så monstruöst omväxlande språk som Metonymen kommer med? Jag svär att alla som läser och stör sig på språket (inklusive jag eftersom jag får Heideggervibbar mixat med språklexikonbeskrivningar av ord) skulle sakna Metonymen i samma stund han slutade vara aktiv här!
Citera
2011-01-07, 13:59
Medlem
Nog med off topic nu. Håll er till ämnet.

/MOD
Citera
2011-01-27, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Erik Klawonn har gjort en rolig avhandling (Jagets ontologi) där han bland annat tar upp Parfits behandling av delningsexempel. Han har några ganska roliga invändninger (kan avslöja att han är Kartesiansk substansdualist, om det väcker någon sorts vulgär lust att kolla upp ytterligare). Det är nästan som filosofisk komedi. Kan varmt anbefala den.

Aight ska checka Du har rätt, cartesiansk substansdualism låter som ett skämt!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in