2008-03-12, 16:46
Medlem
Hejsan.
För ungefär 5 månader sen nu dog mitt TV-out och jag kan inte förstå varför.
När jag nu pluggar i min kabel från TV:n så ser man att det är bild men den är helt konstig och randig och man kan precis urskilja att det finns bild från datorn i bakgrunden.
Jag antog då att det var fel på kabeln så jag provade byta denna. Men icke, problemet kvarstod.
Jag trodde då att graffet fått sig en stöt av TV:n och därmed slutat funka. Jag lånade då ett graffe av en polare och provade. Men exakt samma problem. Han sa då att han trodde att det kanske kunde vara fel på det graffet också eftersom att han inet var riktigt säker på om det borde funka. Men eftersom att felet är exakt lika som med det andra graffet är jag skeptisk.
Jag har nu provat att köra med en kabel till scart istället för den gula ingången på TV:n men fortfarande samma problem.
Jag har även testat att byta ut min lilla adapter jag måste ha mellen kabeln och graffet men ingen skillnad.
Vad tror ni kan vara fel?

P.S
Första graffet var et NVIDIA och andra ett ATI så drivisarna är helt annorlunda.
Citera
2008-03-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Hejsan.
För ungefär 5 månader sen nu dog mitt TV-out och jag kan inte förstå varför.
När jag nu pluggar i min kabel från TV:n så ser man att det är bild men den är helt konstig och randig och man kan precis urskilja att det finns bild från datorn i bakgrunden.
Jag antog då att det var fel på kabeln så jag provade byta denna. Men icke, problemet kvarstod.
Jag trodde då att graffet fått sig en stöt av TV:n och därmed slutat funka. Jag lånade då ett graffe av en polare och provade. Men exakt samma problem. Han sa då att han trodde att det kanske kunde vara fel på det graffet också eftersom att han inet var riktigt säker på om det borde funka. Men eftersom att felet är exakt lika som med det andra graffet är jag skeptisk.
Jag har nu provat att köra med en kabel till scart istället för den gula ingången på TV:n men fortfarande samma problem.
Jag har även testat att byta ut min lilla adapter jag måste ha mellen kabeln och graffet men ingen skillnad.
Vad tror ni kan vara fel?

P.S
Första graffet var et NVIDIA och andra ett ATI så drivisarna är helt annorlunda.

Fota av och lägg upp bild.
Citera
2008-03-12, 16:49
Medlem
Ma.monkeys avatar
Citat:

Kanske skulle hjälpa mera om du nämde vad för nVidia kort och för ATI kort du testade med.
Citera
2008-03-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Fota av och lägg upp bild.
Har tyvärr ingen digitalkamera, det enda jag har är en sketen webcam

Citat:
Ursprungligen postat av Ma.monkey
Kanske skulle hjälpa mera om du nämde vad för nVidia kort och för ATI kort du testade med.
nvidia: GeForce FX 5200
ATI: Radeon 9700
Citera
2008-03-12, 17:01
Medlem
Citat:
Har tyvärr ingen digitalkamera, det enda jag har är en sketen webcam

nvidia: GeForce FX 5200
ATI: Radeon 9700

Hm.. Jag antar att du har ställt in utsignalen till PAL-B?
Citera
2008-03-12, 17:08
Medlem
Citat:
Hm.. Jag antar att du har ställt in utsignalen till PAL-B?
Yes, har dock även provat olika.
Citera
2008-03-12, 17:27
Medlem
Citat:
Yes, har dock även provat olika.

Har du testat med en konverter alá SVideo/Komposit -> Scart?
Citera
2008-03-12, 19:27
Medlem
Citat:
Har du testat med en konverter alá SVideo/Komposit -> Scart?
Vad exakt är det? Är inte så hajj på på sånna grejjer

Det jag har gjort senast är att jag har en s-video till sån där gul grejjer adapter i mitt uttag på graffikortet. Sen blir sladden till en scart i slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in