Citat:
Ursprungligen postat av oakn
jag skulle ha valt en japan-strata från '80 till tidigt nittio. om det blir så att du väljer en japan så är årtalet lite viktigare om jag förstått rätt, för dem var inte riktigt lika under 90-talet fram tills nu då jag hört att det har blivit bättre senaste tiden.
mexico vet jag inte alls, vad jag hört så kan dom hålla dunderklass i vissa fall och i andra så är dom skit... så det är bara att testa flera olika och se om någon just är riktigt bra.
USA är alltid USA när det gäller gitarrer, de billigare är alltid bra MEN det kan vara så att andra länders gitarrer har högre klass fast är mer ojämna i kvalité från gitarr till gitarr.
Japan = '80-'90 Fina grejer... '90-nu inte så bra... senare tiden bättre
Mexico = Måste testa sig fram till det finare exemplaren
USA = Jämn kvalité, men du kan hitta finare billigare (från andra länder) om du har tur
(skittrött för tillfället så det kanske var flummigt)
Du har fel!
Om man ska ha en prisvärd Fender så ska man ha en Fender Classic Player Baja!
Dom är designade av Custom Shop USA Och skickas ner till mexico för att det ska bli billigare att få ut gitarrerna.
En vanlig Custom Shop Fender kostar runt 25000kr (USA Gjord)
Fender Baja Kostar rund 7000kr!(Mexico)
Amerikas Fender och mexicos ligger inte långt ifrån varandra och kvaliteten skilljer inte mycket!
Fender Highway One är en Skitgitarr! Du kan få en bättre Squier för nästan inga pengar alls!
Dom har kassa pick ups dålig lack skitkassa stämskruvar! Och det är bara för att dom vill ha billiga som är gjorda i USA också!
Highway One är SKIT!
Baja Är EPIC!