• 1
  • 2
2008-08-28, 14:27
Medlem
Evil Kneivels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankelius
Hej,

Jag har haft svåra sömnproblem under ett antal år. I början av 2007 var jag inlagd på psyk.avd. för att komma tillrätta med mina sömnrelaterade problem bland annat.

Då satte läkarna in 7,5 gram Zopiklon och 25 mg Propavan, underfär i sex månader låg jag kvar på de doserna. Ett par månader senare behövde jag 15 mg Zopiklon och 50 mg Propavan för att kunna få en god natts sömn.

Idag behöver jag 22,5 mg Zopiklon för att öht kunna somna, utvecklingen ser inte positiv ut.

Sedan i oktover 07 har jag även ätit Sobril vid behov mot ångest, vissa dagar har jag behövt upp emot 50 mg Sobril för att orka med.

Vidare har jag även blivit ordinerad att ta 10-20 mg Sobril om jag vaknar upp när jag sover.

För närvarande äter jag Remeron för att få sova, och det hjälper bra än så länge. Tyvärr kan man tydligen gå upp i vikt av den medicinen, stämmer det?

I helgen när jag besökte akutpsyk så fick jag Nozinan och Rohypnol utskrivet. Det sov jag jättegott på.

Vad fan skulle ni råda mig att försöka få utskriver för att råda bot på mina sömnproblem?

Jag har prövat:
Theralen<-Zombieeffekt, tyvärr. Inte fick jag sova så ofta heller för den delen.
Lergigan<-Sockerpiller?
Atarax<-Dynga.

Jag vet att bensodiazepiner är svårt beroendeframkallande, därför vill jag helst inte bli alltför beroende av skiten. Att bli benzotorsk är inte mitt mål så att säga vill ju bara sova varje natt.

Vet någon nåt om NADA-terapi? Har blivit erbjuden det.

TROLL finns inga rohypnol att få utskrivna
Citera
2008-08-28, 17:22
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
TROLL finns inga rohypnol att få utskrivna
"ok"

värd bump
Citera
2008-08-28, 17:48
Medlem
Evil Kneivels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
"ok"

värd bump
sorry var en länk från en annan tråd avd sömnproblem, men vi lyfter fram den en gång till då
Citera
2009-01-27, 11:47
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
sorry var en länk från en annan tråd avd sömnproblem, men vi lyfter fram den en gång till då

Du har dessutom helt fel då det finns under namnet Flunitrazepam.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2011-01-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Hej.
Du har alltså samma problem som jag...

Har inga direkta råd att ge mer än att kanske testa melatonin. Håller själv på att pröva det, dessvärre är läkaren min lite försiktig med doseringen så jag har ännu så länge inte ens känt av dem. Kan vara värt ett försök iaf!

Just nu försöker jag sova på: Lamical, Theralen, Melatonin 15mg, 10mg Stesolid och 15mg Imovane. Funkar lagom bra...
Det jag testat i medicin/narkotikaväg för att sova bättre:
Imovane
Stilnoct
Halcion
Flunitrazepam
Nitrazepam
Theralen
Propavan
Sonata
Melatonin
Zyprexa
Lamictal
Nozinan
Cannabis
Spice
Alkohol

Mot ångesten att inte somna har jag haft:
Stesolid
Sobril
Temesta
Xanor
Xanor depot

Somnar inte av fysisk aktivitet och inte heller av sex.
Sover bäst på propavan och enorma mängder alkohol, alternativt cannabis och flunitrazepam. Nozinan funkade iofs jävligt bra i en vecka ungefär men sedan slutade det verka

Har aldrig kunnat sova bra och kommer väl få fortsätta med det problemet. Känns som att Melatonin i vart fall är en av mina sista chanser. Annars så kanske man borde börja med meditation eller dylikt...

Du e FB största pundare efter den här tabellen. Har du aldrig testat att sluta helt o hållet. Va ren från allt i en månad sen lovar jag att Zopiklon 7,5mg kommer att funka igen
Citera
2022-08-01, 22:10
Medlem
Jävligt gammal tråd. Men Rohypnol är ett benso..
Citera
2022-08-02, 09:50
Medlem
nonameds avatar
Låter inte som sådär allvarliga sömnproblem men kan vara nog så jobbigt i längden iallafall. Bra att du försöker hålla dig borta från Benzo. Var själv inskriven på psyk för andra problem men somnade inte på nätterna knappt. Fick 10mg stilnoct till sänggående.
Senast redigerad av nonamed 2022-08-02 kl. 09:53.
Citera
2022-08-02, 09:58
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankelius
Det var inte någon rolig läsning, dröjer väl inte länge innan jag själv är "där".

Sitter just nu och har världens ångest, känns mindre bra. Inga ångestdämpande mediciner har jag hemma heller, så jag vet i fan vad jag ska hitta på.

Dricker en öl eller tre så kanske kanske jag kan sova, om jag har tur.

Alkohol är totalt värdelöst om man har sömnproblem. Sluta dricka helt, Skippa allt vad piller heter (psykofarmaka) inte rena mediciner som hjärtmedicin, diabets och liknande.

Ge dig ut ur stan och ut i skogen, bort från stadens instängda maniska miljöer och ut i naturen.
Natur och då i synnerhet skog har undersökts av japanska forskare med väldigt bra resultat som botemedel mot olika psykologiska åkommor och däribland sömnlöshet. Bevisligen betydligt bättre än kemiska preparat. Många i de japanska studierna kunde lägga sina psykofarmaca på hyllan efter att ha börjat med denna naturvandrings terapi som de fick prova på.

Finns ett program ur Vetenskapens värld om dessa nya forskningsrön där man även kunde mäta resultaten hos deltagarna rent vetenskapligt. inga subjektiva formulär om hur de mådde utan rena kemiska och fysiska data)
Citera
2022-08-02, 19:06
Moderator
Maviels avatar
En gammal tråd. Icke desto mindre flyttad till sömn och drömmar

/Mod
Citera
2022-08-11, 11:59
Medlem
bobo909s avatar
ayahuasca har botat många personers insomnia redan under första sessionen.

Så om du redan betat av Matthew Walker, antingen via bok eller podd, samt testat alla dessa jävla sömnmediciner och är desperat så kan Ayahuasca med lite tur vägleda dig
Citera
2022-08-12, 07:34
Medlem
Det är väl knappast TS eller andra med samma problem till hjälp, men jag tycker det unika fallet Paul Kern förtjänar nämnas i detta sammanhang!

Efter ett skott genom huvudet, som inte tycks ha påverkat hans förmågor i övrigt, förefaller denne man ha förblivit konstant vaken i 40 år!

Hans största problem tycks ha varit de ökade kostnader all vaken tid medförde..!

Jösses djävlar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in