2008-03-17, 00:36
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySilvervarg
Sant sant. Det finns en kåk som jag är väldigt intresserad av. Tvärs över vägen är det nån mack och en hamburgersylta, men de stänger ju nån gång. Inte allt för långt bort, den kan vara värt resan.
Bygdeå?
Citera
2008-03-17, 13:39
Medlem
LadySilvervargs avatar
Jo, det var det kanske...! Ligger närmare Ske-å än Umeå
Citera
2008-03-17, 13:41
Medlem
LadySilvervargs avatar
Jo, det var det kanske...! Ligger närmare Ske-å än Umeå.
Citera
2008-03-17, 13:44
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
En sylta med en ICA affär bredvid...
Citera
2008-03-17, 14:10
Medlem
LadySilvervargs avatar
Jo, nått sånt, och på våren/sommaren brukar det stå lite bänkar och bord utanför som man kan sitta vid och äta eget fika. Rätt mysigt, om man bortser från trafiken på efyran.
Citera
2008-03-17, 23:37
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Har då aldrig tänkt på nå öde där...
Citera
2008-03-18, 08:00
Medlem
LadySilvervargs avatar
Bara precis tvärs över vägen. Man tänker nästan inte på det för det står som nere i diket ganska nära vägen inbäddad i skog. Jag hade inte tänkt på det om vi inte hade stannat där och fikat förra sommaren när vi skulle neråt.
Citera
2008-03-19, 13:13
Medlem
gubbjävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollof
Länkar till dagens projekt, presenterat i mitt hemma-forum.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=10428.0

Ps. Bilderna kommer på hemsidan snart.

/K

Ah, du har hittat till den gamla öde-kåken alldeles vid Skelleftehamnsvägen ser jag. Kul! Var där i somras och fotade lite, men är osäker på om jag lagt upp bilderna på internet. Lite läskigt då det låg gammalt vigselbevis, arbetsordrar och sådant där. Skitkul med lite mer folk från skeå som är intresserad av "gammalt skräp"
Citera
2008-03-19, 14:28
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Citat:
Bara precis tvärs över vägen. Man tänker nästan inte på det för det står som nere i diket ganska nära vägen inbäddad i skog. Jag hade inte tänkt på det om vi inte hade stannat där och fikat förra sommaren när vi skulle neråt.
Aha... måste som sagt kika nästa gång man är uppöver...
Citera
2008-03-19, 14:52
Medlem
LadySilvervargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjävel
Ah, du har hittat till den gamla öde-kåken alldeles vid Skelleftehamnsvägen ser jag. Kul! Var där i somras och fotade lite, men är osäker på om jag lagt upp bilderna på internet. Lite läskigt då det låg gammalt vigselbevis, arbetsordrar och sådant där. Skitkul med lite mer folk från skeå som är intresserad av "gammalt skräp"

Åååh, det låter intressant! Lite läskigt, men det sätter bara lite krydda på tillvaron!
Men vi bor inte i Ske-å, utan staden strax norr om Ske-å
Citera
2008-03-20, 02:45
Medlem
gubbjävels avatar
Citat:

Passerade där idag då jag bilade mellan Umeå-Skeå. Dock var klockan ganska sent på kvällen och det var mörkt så jag såg inget. Kommer passera igen på måndag så då ska jag ta mig en titt tänkte jag. Tackar för tipset förresten!

Jo, angående ödekåken, det är egentligen två "villor" samt ett antal tillhörande uthus, så är det bara du skickar ett PM eller liknande så kan jag fixa fram på karta hur även en Piteå-bo kan hitta dit. Kommer passera stället imorgon så kan kolla hur det ser ut med snö och liknande, misstänker det kan bara bättre att vänta med ett besök lite tills snön smält bort helt.
Citera
2008-03-20, 06:22
Medlem
Rollofs avatar
Citat:
Åååh, det låter intressant! Lite läskigt, men det sätter bara lite krydda på tillvaron!
Men vi bor inte i Ske-å, utan staden strax norr om Ske-å

Exakt, mer intressant lixom.
Vars bor du?

/K
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här