2008-03-14, 13:28
Medlem
LadySilvervargs avatar
h, en deby till! Men det var ju lite lngre bort d. Dessa debyar med sina gamla hus fr att att fundera p varfr det str vergivet! Om man r som jag och har lite livlig fantasi kan man komma fram till de mest konstiga frklaringar!
Citera
2008-03-14, 22:04
Medlem
Tomt Och des avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySilvervarg
h, en deby till! Men det var ju lite lngre bort d. Dessa debyar med sina gamla hus fr att att fundera p varfr det str vergivet! Om man r som jag och har lite livlig fantasi kan man komma fram till de mest konstiga frklaringar!
Ja, det r det bsta... Och nr man trissar upp varann och innan det r frdigt s r en liten koja i skogen endera ett mentalsjukhus dr typ dr vannacutt frn House on haunted hill gjort hemska expriment, eller en ingng till "The hive" i Resident Evil...
Senast redigerad av Tomt Och de 2008-03-14 kl. 22:05. Anledning: fel smiley
Citera
2008-03-15, 19:20
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomt Och Öde
aha...
Rollof hade varit dit...
http://www.byskebild.sajtx.net/Bild/TEMP/BLANDAT.htm

Intressanta bilder. Fick lite "Twilight - Zone knsla" nr jag sett p dom en stund och signaturmelodin kom upp i huvudet ( ni vet, didi didi eller nt snt ).
Den egendomliga, lite kusliga knslan tycker jag frstrks i just detta fall av att man frst passerar en helt vanlig normal namnskylt fr att sedan upptcka (man kanske rastar just dr) att byn r helt tom och de.

Mnga sdana hr byar ligger vl annars mitt i skogen i nden p ngon skogsvg ?

edit: Tyckte ocks namnet Laver lt bekant. S jag skte lite och fann detta som jag ven vill dela med mig till mina vnner p fb.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Laver
Senast redigerad av Celeron 2008-03-15 kl. 19:51.
Citera
2008-03-15, 23:16
Medlem
LadySilvervargs avatar
Jo, vi har lite vaga planer p att fara dit. Fruktansvrt synd att det inte finns ngra hus kvar! Det r ju de som r charmen med debyar. Eller jag vet inte hur "charmigt" Silent Hill r, men ni fattar vad jag menar. Bara hoppas att fantasin inte skrmmer vettet ur en!
Citera
2008-03-16, 10:05
Medlem
Rollofs avatar
Pite-Byske r ju lite speciellt med tanke p att det r nd ett flertal hus.
Men k runt i skogarna runt Jrnstrakten...huuvva, finns hur mycket dekkar som helst.
Srskilt i de mycket glest befolkade trakterna upp mot Myrheden.
Har spanat in massa objekt infr sommaren.

/K
Citera
2008-03-16, 10:13
Medlem
Tomt Och des avatar
Hela norrland r fullt med dekkar... synd vi har s lite sjukhus och industrier bara... I andra lnder fr ju allt snt st, orrt som t.ex Cane Hill i london Waverly Hills i Michigan.
Hr ska ju allt byggas om eller rivas.... astrkigt...
Citera
2008-03-16, 10:16
Medlem
Rollofs avatar
Citat:
Hela norrland r fullt med dekkar... synd vi har s lite sjukhus och industrier bara... I andra lnder fr ju allt snt st, orrt som t.ex Cane Hill i london Waverly Hills i Michigan.
Hr ska ju allt byggas om eller rivas.... astrkigt...

Jo, precis. Det mesta UE hr uppe r fd bostadshus.
Har ngra gruvor som ska kollas upp, men har ganska liten frhoppning om att det ska vara nt coolt.

/K
Citera
2008-03-16, 10:33
Medlem
Tomt Och des avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollof
Jo, precis. Det mesta UE hr uppe r fd bostadshus.
Har ngra gruvor som ska kollas upp, men har ganska liten frhoppning om att det ska vara nt coolt.

/K
Ja, de flesta avdankade gruvor brukar bli vattenfyllda d man stngt av pumparna.
MEN! Det inbjuder ju till extremdykning...

Som den hr flacka gruvan vid Kinnekulle ring.

http://web.comhem.se/~u24400099/vgk/...kleva_2007.htm
Citera
2008-03-16, 18:47
Medlem
LadySilvervargs avatar
Vi ska ut i kvll och reka lite efter dekkar runt stan. Sg ngra stycken i fredags nr vi for ner till Ume, men de ligger ju precis vid e4:an, och det kanske inte r s lyckat...!
Citera
2008-03-16, 18:58
Medlem
Tomt Och des avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySilvervarg
Vi ska ut i kvll och reka lite efter dekkar runt stan. Sg ngra stycken i fredags nr vi for ner till Ume, men de ligger ju precis vid e4:an, och det kanske inte r s lyckat...!
Varfr skulle inte det vara lyckat?

Kommer det nn, r det bara att bertta vad man gr...
Knpper kort och lter sakerna vara orrda...
Citera
2008-03-16, 21:49
Medlem
Rollofs avatar
Lnkar till dagens projekt, presenterat i mitt hemma-forum.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=10428.0

Ps. Bilderna kommer p hemsidan snart.

/K
Citera
2008-03-16, 23:57
Medlem
LadySilvervargs avatar
Citat:
Varfr skulle inte det vara lyckat?

Kommer det nn, r det bara att bertta vad man gr...
Knpper kort och lter sakerna vara orrda...

Sant sant. Det finns en kk som jag r vldigt intresserad av. Tvrs ver vgen r det nn mack och en hamburgersylta, men de stnger ju nn gng. Inte allt fr lngt bort, den kan vara vrt resan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in