2008-03-12, 14:59
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat.

//Mod
Citera
2008-03-12, 16:38
Medlem
Kivans avatar
Det värsta är (som redan nämnts) när folk citerar trådstarten såsom ken_park gör i denna tråd. Kan ni inte ta och sluta med det? Man behöver inte läsa samma text två gånger i rad.

Det värsta är (som redan nämnts) när folk citerar trådstarten såsom ken_park gör i denna tråd. Kan ni inte ta och sluta med det? Man behöver inte läsa samma text två gånger i rad.
Citera
2008-03-12, 17:23
Bannlyst
Det handlar väl om använda språket/skriften på rätt sätt, man svarar inte innan något har frågat/sagt sitt?

Ett exempel.

- Solen är gul!

- Vilken färg har solen?

Det är alltså rätt enkelt att förstå att citatet kommer först då man faktiskt ger sitt svar på det. Allt annat är fel och ingen man skall vänja sig vid.

Edit : Vi kanske har att göra med en generation som växte upp med Jeopardy?
Citera
2008-03-12, 17:25
Medlem
Jag håller med om att det är störande, MEN, du har inte tänkt tanken att det kan bli värre om du sitter och gnäller om det??
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Jag har märkt att när många citerar ett annat inlägg i sitt eget inlägg väljer dem att först skriva sin respons följt av citatet. Ett exempel:

"
Det tycker inte jag heller!

"

Det blir väldigt otydligt och jobbigt, speciellt när någon har flera olika citat i samma inlägg. Kan vi inte komma överens om att låta bli att göra på detta sättet?
Citera
2008-03-12, 18:57
Bannlyst
Citat:
Jag har märkt att när många citerar ett annat inlägg i sitt eget inlägg väljer dem att först skriva sin respons följt av citatet. Ett exempel:

"

"

Det blir väldigt otydligt och jobbigt, speciellt när någon har flera olika citat i samma inlägg. Kan vi inte komma överens om att låta bli att göra på detta sättet?

*suck*

Du har inget viktigare att tänka på?

WHO-GIVES-A-SHIT-? Så länge man kan tyda det som skrivs så är det ingen fara. Sluta gnäll på skitsaker.
Citera
2008-03-12, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
*suck*

Du har inget viktigare att tänka på?

WHO-GIVES-A-SHIT-? Så länge man kan tyda det som skrivs så är det ingen fara. Sluta gnäll på skitsaker.

dumenaralltsåattsålängemanservaddetstårärdetokatts krivahurmanvill?

Du menar alltså att så länge man ser vad det står är det ok att skriva hur man vill?
Citera
2008-03-12, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
dumenaralltsåattsålängemanservaddetstårärdetokatts krivahurmanvill?

Du menar alltså att så länge man ser vad det står är det ok att skriva hur man vill?

Du såg väl vad jag skrev nyss? Det där var inte det jag sa.

Man kan skriva som vanligt, ovanför eller nedanför citatet spelar fan ingen roll. Man vet ju vad som tillhör vad.
Citera
2008-03-12, 20:34
Medlem
C M Burnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Jag håller med om att det är störande, MEN, du har inte tänkt tanken att det kan bli värre om du sitter och gnäller om det??
Jag hatar dig.
Citera
2008-03-13, 17:36
Medlem
Jag vet, jag är jävligt barnslig. Men klagomål uppmuntras. Tag lärdom av hela profeten-muhammed-bild-i-jyllandsposten-grejen
Citat:
Jag hatar dig.
Citera
2008-03-13, 17:52
Medlem
Biffens avatar
Frågan är juh hur fan vi ska kunna komma till rätta med det här sjukt stora problemet!

Citat:

"

"

Citera
2008-03-13, 18:05
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Der Graaf
Så gör man inte när man skriver mail. "Top-posting" är Microsoft Outlooks fel.

Det där är ju något som de lärde tvistar om, men att försöka hävda att det finns något slags inofficiell praxis är ju inget annat än fel.

Håller med TS för övrigt, är väl en vanesak kan jag tro, men så många forum som jag har frekventerat under ganska många år så sitter vanan ganska djupt vid det här laget, och det blir därmed jävligt irriterande.

Sen som någon sa, det där med att sätta #'ar framför det man citerar istället för att använda citatfunktionen...fy fan, det borde man bli permbannad för
Citera
2008-03-13, 19:11
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Sen som någon sa, det där med att sätta #'ar framför det man citerar istället för att använda citatfunktionen...fy fan, det borde man bli permbannad för
It was I. Nu är det ju, mig veterligen, bara en medlem som gör detta - så problemet är inte så stort. Men icke desto mindre är det väldigt irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in