2008-03-12, 00:46
Medlem
Van Der Graafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaaaaa
Jag gör nästan alltid det där felet då jag skriver pm. Är så van att ha svaret överst eftersom det är så man gör då man skriver mail.
Så gör man inte när man skriver mail. "Top-posting" är Microsoft Outlooks fel.
Senast redigerad av Van Der Graaf 2008-03-12 kl. 01:18.
Citera
2008-03-12, 00:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Der Graaf
Så gär man inte när man skriver mail. "Top-posting" är Microsoft Outlooks fel.
Vilket innefattar 97% av alla mejlare?
Citera
2008-03-12, 00:49
Medlem
Van Der Graafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vilket innefattar 97% av alla mejlare?
Ja, tyvärr är väl det den bistra sanningen.
Citera
2008-03-12, 00:52
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Der Graaf
Så gär man inte när man skriver mail. "Top-posting" är Microsoft Outlooks fel.
Och ska sanningen fram har man ju vant sig vid att det är så i mail. Då känns det helt plötsligt mer relevant att man får det färska svaret först (överst) och sammanhanget efteråt. Men inte på forum, udda nog.
Citera
2008-03-12, 01:06
Moderator
impieteers avatar
Jag skulle kunna tänka mig att stödja en fånig titel i en vecka för alla som gör så.
Citera
2008-03-12, 01:09
Medlem
Van Der Graafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Och ska sanningen fram har man ju vant sig vid att det är så i mail. Då känns det helt plötsligt mer relevant att man får det färska svaret först (överst) och sammanhanget efteråt. Men inte på forum, udda nog.
Jag har då inte vant mig vid det, och har inga planer på att göra det. Vilket resulterar
i att jag allt för ofta får sitta och flytta runt en massa text från andra, eftersom de
verkar vara för lata att göra det själva (eller helt enkelt inte vet hur man uppför sig).
Jag ser det som en sorts tyst uppläxning, men ingen verkar lära sig ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag skulle kunna tänka mig att stödja en fånig titel i en vecka för alla som gör så.
+1
Citera
2008-03-12, 01:09
Medlem
Flärps avatar
Sen hatar jag alla jävlar som ska hålla på och citera trådstarten! I synnerhet då trådstarten består av en tripprapport eller ett kåseri á la GammalHårdrockare som är ett par A4 långt. Blir så jävla mycket onödigt scrollande och jag rapporterar alla inlägg som ser ut så.

Kan man inte fixa så att man inte kan citera det första inlägget i en tråd?
Citera
2008-03-12, 01:44
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Jag har märkt att när många citerar ett annat inlägg i sitt eget inlägg väljer dem att först skriva sin respons följt av citatet. Ett exempel:

"
Det tycker inte jag heller!

"

Det blir väldigt otydligt och jobbigt, speciellt när någon har flera olika citat i samma inlägg. Kan vi inte komma överens om att låta bli att göra på detta sättet?

Instämmer helt och jag ägnar mig aldrig åt dylikt, men däremot kan jag ibland skriva något allmänt riktat till alla i tråden, för att sedan ta i tu med att besvara enskilda inlägg - men då förstås alltid enligt formen citat först följt av svar.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Håller helt och fullt med om irritationen i detta, att först läsa ett svar utan sammanhang och efteråt få en aha-upplevelse.

Men något som är ännu värre är någon konstant vägrar att använda citatfunktionen och istället ger citatet som vanlig inläggstext med tecknet # förom och bakom citattexten, med eller utan mellanrum. Ingen nämnd, ingen glömd...

Japp, detta är betydligt värre än svar-före-citat, då det gör hela inlägget extremt svårtytt.
Citera
2008-03-12, 01:48
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Sen hatar jag alla jävlar som ska hålla på och citera trådstarten! I synnerhet då trådstarten består av en tripprapport eller ett kåseri á la GammalHårdrockare som är ett par A4 långt. Blir så jävla mycket onödigt scrollande
Det där håller jag med om till fan & fullo. Irriterande som tusan, lär er korta ner inlägget ist.
Citera
2008-03-12, 02:09
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
*Text*

Själv så ersätter jag all text med exemplet åvan om det citerade inlägget är obekvämt långt.

För övrigt så håller jag med TS.
Citera
2008-03-12, 08:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Själv så ersätter jag all text med exemplet åvan om det citerade inlägget är obekvämt långt.

För övrigt så håller jag med TS.
Men man lär ju ha med början av texten så att man ser vilket inlägg man har citerat.
Medlemmarna har ofta skrivit flera inlägg i samma tråd och det kan vara svårt att veta vilket av inläggen som är citerat annars.
Citera
2008-03-12, 14:22
Medlem
i.b.ms avatar
Jag stör mig också på problemet TS pekar på, men det är tyvärr inen man kan göra något åt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in