2008-03-11, 22:51
Medlem
C M Burnss avatar
Jag har märkt att när många citerar ett annat inlägg i sitt eget inlägg väljer dem att först skriva sin respons följt av citatet. Ett exempel:

"
Det tycker inte jag heller!

Citat:
Ursprungligen postat av Exempel
Jag tycker inte att kaniner är däggdjur
"

Det blir väldigt otydligt och jobbigt, speciellt när någon har flera olika citat i samma inlägg. Kan vi inte komma överens om att låta bli att göra på detta sättet?
Citera
2008-03-11, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Jag har märkt att när många citerar ett annat inlägg i sitt eget inlägg väljer dem att först skriva sin respons följt av citatet. Ett exempel:
"
Det tycker inte jag heller!

"

Det blir väldigt otydligt och jobbigt, speciellt när någon har flera olika citat i samma inlägg. Kan vi inte komma överens om att låta bli att göra på detta sättet?

ORD! är grymt störande faktist...förstår inte hur man tänker
Citera
2008-03-11, 23:02
Medlem
Jag störde mig också lite på sådant förr och har funderat över min irritation som egentligen är grundlös. Jag kom fram till att det handlar om vana... och att speciellt nyreggade inte har koll på hur "man-gör-på-flashback".
Numera irriterar jag mig inte så mycket över sådana inlägg.
Citera
2008-03-11, 23:05
Medlem
micaeles avatar
Håller helt och fullt med om irritationen i detta, att först läsa ett svar utan sammanhang och efteråt få en aha-upplevelse.

Men något som är ännu värre är någon konstant vägrar att använda citatfunktionen och istället ger citatet som vanlig inläggstext med tecknet # förom och bakom citattexten, med eller utan mellanrum. Ingen nämnd, ingen glömd...
Senast redigerad av micaele 2008-03-11 kl. 23:27.
Citera
2008-03-11, 23:12
Medlem
rebbans avatar
Gillar inte heller det men men lär aldrig få folk att ändra på sån som dom är invanda med.. Tyvärr.
Citera
2008-03-11, 23:17
Medlem
Whattabas avatar
Jag ser hellre någon jävel skriva innan citat än att skriva som en förstaklassare.

Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
ORD! är grymt störande faktist...förstår inte hur man tänker
Citera
2008-03-11, 23:29
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Jag ser hellre någon jävel skriva innan citat än att skriva som en förstaklassare.
Svårighet att använda korrekt svenska eller ens skriva förståeligt är ett helt annat ämne, som många skulle betala för att hitta en lösning på...
Citera
2008-03-11, 23:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag håller med TS till fullo. Först kommer citatet och sedan kommer kommentaren till citatet.
Det finns säkert en del fall som gör att det omvända är korrekt, men det är mycket enklare att läsa inläggen om man gör som TS vill.
Citera
2008-03-11, 23:35
Bannlyst
Vaddå, varför skulle man skriva texten innan citatet? Är väl ingen som gör det
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Gillar inte heller det men men lär aldrig få folk att ändra på sån som dom är invanda med.. Tyvärr.
Skämt åsido, detta var lite irriterande i början men snabbt fick man in en vana att läsa citatet först och sedan inlägget ovan. I 9/10 fall, tyvärr, så gjorde man rätt i det.
Citera
2008-03-11, 23:36
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldenelektro
Vaddå, varför skulle man skriva texten innan citatet? Är väl ingen som gör det

Skämt åsido, detta var lite irriterande i början men snabbt fick man in en vana att läsa citatet först och sedan inlägget ovan. I 9/10 fall, tyvärr, så gjorde man rätt i det.
På vilka forum?
Citera
2008-03-11, 23:36
Medlem
Tjennstroums avatar
Ja visst kan vi det. De som skriver så här brukar emellertid alltid skriva rätt korta inlägg och då blir det ju ganska lätt att hänga med ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Citera
2008-03-11, 23:52
Medlem
yehaaaaas avatar
Jag gör nästan alltid det där felet då jag skriver pm. Är så van att ha svaret överst eftersom det är så man gör då man skriver mail.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in