2008-03-11, 19:03
Medlem
Chickenkillers avatar
Haj, nu e de så att jag precis har köpt en ny hårddisk. Anledningen till detta är att jag fick bluescreen hela tiden och datorn strulade i allmänhet, jag lämnade in datorn hoss PC-city och fick svaret att hårddisken höll på att haverera. Men nu när jag har köpt en ny, kopplat in den och installerat om windows så får jag ändå blåskärm. Inte lika ofta och den strular inte lika mycket men ändå. Nån som vet vad de kan vara för problem?

Ett till problem som har uppstått nu iomed att jag formaterat är att min mic har börjat brusa som fan, jag sitter ganska mycket på skype och nu så har alla jag pratat med sagt att det låter som om jag sitter brevid en flygplans motor. Jag har aldrig haft problem med detta innan, jag har prövat alla tre mic uttag på datorn (tror de e 2 olika ljudkort) och jag har prövat två olika micar, ingenting funkar. Har även funderat på om de kan vara fel på skype men eftersom det låter likadant i ljudinspelaren så nej.

Snälla hjälp! Alla svar uppskattas!

/Chickenkiller
Citera
2008-03-11, 22:49
Medlem
Chickenkillers avatar
Har kollat felmedelandet på Blåskärmen och det verkar vara typ 0x0000007F vilket inte säger mej ett piss men det kanske är nån som vet :P
Citera
2008-03-12, 08:22
Medlem
Testa o byta minnerna. Ladda ner ultimate boot cd och kör MemTest86+, får du fel där eller om datorn t.o.m hänger sig så har du hittat ditt fel.
Citera
2008-03-12, 08:49
Medlem
Chickenkillers avatar
Låter som om du snackar om RaM-minnen av nån anledning. Jag kanske har fel men troro du missuppfattat det hela. Eller så e de bara jag som e en idiot och morgontrött.
Citera
2008-03-22, 15:56
Medlem
JAg har fått samma problem som dig och när jag startar om datorn så sluter problemet.. har däremor stora problem nu när jag gjort ny installation på datorn o lagt in skype på nytt.. då får jag blåskärm när jag ska starta skype oavsett version.. vet i fan va det beror på

Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
Haj, nu e de så att jag precis har köpt en ny hårddisk. Anledningen till detta är att jag fick bluescreen hela tiden och datorn strulade i allmänhet, jag lämnade in datorn hoss PC-city och fick svaret att hårddisken höll på att haverera. Men nu när jag har köpt en ny, kopplat in den och installerat om windows så får jag ändå blåskärm. Inte lika ofta och den strular inte lika mycket men ändå. Nån som vet vad de kan vara för problem?

Ett till problem som har uppstått nu iomed att jag formaterat är att min mic har börjat brusa som fan, jag sitter ganska mycket på skype och nu så har alla jag pratat med sagt att det låter som om jag sitter brevid en flygplans motor. Jag har aldrig haft problem med detta innan, jag har prövat alla tre mic uttag på datorn (tror de e 2 olika ljudkort) och jag har prövat två olika micar, ingenting funkar. Har även funderat på om de kan vara fel på skype men eftersom det låter likadant i ljudinspelaren så nej.

Snälla hjälp! Alla svar uppskattas!

/Chickenkiller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in