2008-03-11, 15:53
Medlem
Hej, har sttt p ett problem med min Macbook. Batteriet vill inte ladda s fr att ha igng den mste jag ha strmsladden i. Drar jag ut strmsladden s dr datorn.

Ska jag lmna in den eller r det ett problem man kan lsa sjlv?

Tack p frhand!
Citera
2008-03-11, 15:58
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuu
Hej, har sttt p ett problem med min Macbook. Batteriet vill inte ladda s fr att ha igng den mste jag ha strmsladden i. Drar jag ut strmsladden s dr datorn.

Ska jag lmna in den eller r det ett problem man kan lsa sjlv?

Tack p frhand!
Prova att ta ut batteriet och stta in det igen, fr att verkligen vara sker p att det sitter i rtt.

Nollstll sedan PRAM.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238
Citera
2008-03-11, 15:59
Medlem
skinner5000s avatar
Lter som om det r batteriet som det r ngot fel p. Ta med datorn dit du kpte den och be om att f lna ett batteri av de och testa, fungerar det r det ju bara att reklamera batteriet.

Tror inte att det r ngot du kan pverka d det inte gr att styra batteriladdningen vad jag vet i alla fall.
Citera
2008-03-11, 16:00
Medlem
Tackar, ska testa det.
Citera
2008-03-11, 23:10
Medlem
Ta ut batteriet, hll in p-knappen i 5-6 sek, stt tillbaka batteriet, prova!!!
Funkar inte detta s r det service eller ett nytt batteri som gller!
Citera
2008-03-12, 18:25
Medlem
Jag hade detta problemet tv gnger, frsta gngen lste det sig av sig sjlv efter ett tag (och lite rensningar beskrivna hr ovan) men nr problemet kom tillbaka var jag tvungen att lmna in batteriet (var p tv servicestllen det frsta ville ta hela datorn det andra njde sig med batteriet) tog vl en vecka att f nytt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in